دستگاه های فتوکپی دیگر جزو لاینفک هر موسسه و مجموعه ای شده است و هیچ کس نیست که هفته ای حداقل یکبار نیاز به کپی کردن اسناد یا مدارکی نداشته باشد بنابراین آشنایی با این دستگاه پرکاربرد خالی از لطف نیست در این مقاله سعی شده که به انواع دستگاه های فتوکپی اشاره ای شود که به صورت تیتروار عبارتند از : کپی سیا و سفید ساده، فتوکپی رنگی، فتوکپی رومیزی، دستگاه کپی اداری، فتوکپی های چندمنظوره، دستگاه های کپی A3زن، فتوکپی لیزری، دستگاه کپی با حجم بالا

انواع دستگاه های فتوکپی

۱- فتوکپی سیاه و سفید ساده:

این دستگاه ها از یک رنگ تونر استفاده می کنند و صرفا چاپ تکرنگ دارند برای همین به این دستگاه ها مونو می گویند و مناسب چاپ اسناد و مدارکی است که نیاز به تفکیک رنگی ندارد و از دستگاه های سرعت پایین تا دستگاه های سرعت بالای تکثیری طبقه بندی می شوند.

۲- فتوکپی رنگی:

این دستگاه ها برخلاف گروه قبلی قابلیت چاپ رنگی را دارند و از چهار تونر مشکی، زرد، قرمز و آبی استفاده می کنند و قابلیت چاپ رنگی و سیاه و سفید را دارند.

فتوکپی رنگی - پارساپرینت

بیشتر بدانید: دلایل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی چیست؟

 

۳- فتوکپی اداری:

این گروه از دستگاه های کپی دارای میز های کاست دار هستند و بر روی زمین قرار میگیرند و معمولا سرعت بالایی دارند و اکثرا دارای اسکن و پرینت هم می باشند و گروهی از آنها حتی امکان طبقه بندی و منکنه و پانچ برگه های چاپ شده را نیز دارند.

۴- فتوکپی A3زن:

این مدل دستگاه دارای بزرگترین ابعاد صفحه ی اسکن و چاپ برگه می باشد که تمام اندازه های کاغذ های مخصوص چاپ کپی را جوابگو خوهد بود.

۵- فتوکپی رومیزی:

این سری از دستگاه ها مخصوص دفاتر مدیریتی و مناسب کارهای شخصی هستند. سرعت در این دستگاه ها پایین است و ابعاد کوچکی دارند بطوریکه قابل قرار دادن بر روی یک میز مدیریتی باشند و میتوانند A3 یا A4 و تک کاره یا چندکاره باشند. ظرفیت پذیرش کاغذ در این دستگاه ها پایین است.

فتوکپی رومیزی - پارساپرینت

۶- فتوکپی دیجیتال:

این دستگاه ها جایگزین دستگاه های آنالوک شده اند که نسبت به مدلهای قدیمی دارای ظرفیت کاغذ بیشتر هستند و معمولا چندکاره هستند(کپی، اسکن، پرینت، فکس) و همچنین در این نسل از دستگاه ها صرفا یکبار اسکن انجام شده و در حافظه باقی می ماند و کپی به تعداد از حافظه انجام می شود.

 

۷- کپی با حجم بالا:

این گروه از دستگاه ها دارای سرعت چاپ ۵۰ برگ در دقیقه به بالا می باشند که مناسب تکثیر بالای ۲۰۰۰ برگ در روز هستند و برای چاپخانه ها و دفاترفنی و همچنین دفاتر انتشاراتی و تبلیغاتی قابل استفاده است.

فتوکپی سرعت بالا - پارساپرینت

مواردی که دربالا ذکر شد طبقه بندی انواع دستگاه های فتوکپی می باشد که بنا بر نیاز هر مجموعه یا شخصی گروه خاصی از این دستگاه ها مناسب می باشد برای همین نمیتوان گفت که مدل خاصی از دستگاه فتوکپی برای همه مناسب است و مصرف کننده بایستی باتوجه به نیاز خود و مشاوره از کارشناس مربوطه اقدام به خرید دستگاه مناسب با شرایط خود کند.

شرکت پارساپرینت واردکننده و فروشنده ی انواع دستگاه های کپی استوک و دستگاه چاپ روی تیشرت می باشد. برای مشاوره و یا خرید از طریق لینک تماس با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید