یکی از ایرادهای شایع در دستگاه های کپی، گیر کردن کاغذ داخل آن می باشد که زمانی که این اتفاق به کرات می افتد باعث ناراحتی و کلافگی کاربر شده و سرعت کار را بسیار پایین می اورد مانند هر مشکل دیگر این ایراد هم دلایلی دارد در این نوشته به دلایل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی و راه حل آن خواهیم پرداخت.

چرا کاغذ در دستگاه کپی گیر میکند؟

۱- کاغذکش فرسوده:

کاغذکش مسئول کشیدن و هدایت کاغذ به داخل دستگاه می باشد که اگر لاستیک آن کثیف یا فرسوده باشد باعث ارور گیر کاغذ میشود و قادر نیست کاغذ را حرکت بدهد که راه حل آن یا تمیز کردن لاستیک یا از آن بهتر تعویض آن لاستیک است و یا اینکه موتور کاغذکش ایراد دارد که فرمان حرکت کاغذکش را نمیدهد که بایستی تعمیر یا تعویض گردد.

۲- کاغذ بی کیفیت یا با وزن کم:

یکی دیگر از دلایل بوجود امدن گیر کاغذ میتواند کاغذ نامرغوب و بی کیفیت باشد که یا پرز زیادی دارد و یا بد برش خورده و یا می تواند وزن کم کاغذ باشد که زیر ۸۰ گرم ایجاد مشکل میکند. به همین دلیل کاغذ با کیفیت در کاهش گیر کاغذ بسیار موثر است.

کاغذ کپی - پارساپرینت

بیشتر بدانید: دستگاه های فتوکپی چه امکاناتی دارند؟

۳- خاک گرفتن یا خرابی سنسورها:

دستگاه های کپی دارای تعداد بسیار زیادی سنسور هدایت کننده هستند که اگر برای هرکدام از آنها اشکالی بوجود بیاید باعث بوجود امدن ارور می شود بنابراین باید از سلامت تمامی سنسورها اطمینان حاصل کرد و همچنین هر یک مدت یکبار توسط اسپری خشک شسته شده و خاک گیری شوند.

۴- شکستن یا خرابی ناخنکهای هیتر:

در انتهای مسیر خرج کاغذ از دستگاه بخش هیتر دستگاه قرار دارد که وظیفه ی آن پختن رنگ روی کاغذ است که در انتهای این هیتر یک ردیف ناخنکهای کاغذکش وجود دارد که وظیفه ی آنها هدایت کاغذ به بیرون از دستگاه است که وقتی این ناخنکها میشکند یا ساییده می شوند نمی توانند کاغذ را به راحتی به خارج هدایت کنند و گیر کاغذ بوجود می آید که همانطور که مشخص است راه حل آن تعویض ناخنکها می باشد.

ناخنک هیتر کپی - پارساپرینت

از دیگر دلایل گیر کاغذ می تواند مواردی مانند ایراد در مین برد دستگاه، تراز نبودن شاسی دستگاه، تخلیه نشدن به موقع بار الکترونیکی درام دستگاه و موارد دیگر باشد که نیاز به حضور تکنسین و تشخیص و تعمیر یک کارشناس دارد.

منطقه گیر کردن کاغذ نشان دهنده ی احتمال ایراد آن است:

بطور تقریبی با بررسی محلی که کاغذ گیر کرده میتوان به علت گیرکردن آن پی برد. مثلا اگر کاغذ داخل کاست باقی بماند و وارد دستگاه نشود به احتمال بالای نود درصد ایراد از کاغذکشها می باشد و یا اگر کاغذ داخل دوبلکس گیر کند ایراد از موتور های هدایت گر بخش دوبلکس است و یا اگر از درام جدا نشود ایراد از تخلیه نشدن بار الکتریکی درام استو اگر داخل هیتر دستگاه متوقف شود در صورتیکه به صورت بادبزن تا بخورد ایراد از ناخنکها است و درغیر اینصورت میتواند از مقدار فشار پرس و هیترولر می باشد

با این اطلاعات اپراتور تا حد زیادی قادر به تشخیص ایراد گیر کاغذ می باشد و امکان حل مشکل با سرعت بیشتری اتفاق می افتد.

شرکت پارساپرینت وارکننده دستگاه کپی استوک، تعمیر دستگاه کپی، تولید پرس حرارتی، فروش دستگاه کاترپلاتر، مونتاژ پلاتر سابلیمیشن و فروش خدمات ماشینهای اداری و چاپ در خدمت شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید