امروزه با پیشرفت تکنولوژی تقریبا بر روی هر جسمی می توان چاپ کرد و طرح دلخواه خود را بر روی آن ایجاد کرد. بر همین اساس چاپ روی اجسام از جذابیت بالایی بین مردم برخوردار شده و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بر همین اساس دستگاه چاپ روی اجسام مانند دستگاه چاپ روی تیشرت با نام تجاری سابلیمیشن وارد بازار ایران شد. سابلیمیشن به معنی تصعید می باشد و تصعید یعنی تبدیل مستقیم جامد به گاز و این همون کاری است که دستگاه برای انتقال چاپ بر روی محصول انجام می دهد. یعنی به وسیله حرارت که معمولا باید ۱۸۰ درجه باشد و فشار، رنگ چاپ شده روی کاغذ را به گاز تبدیل کرده و به همون حالت به صورت جامد بر روی محصول منتقل می کند که از تک کاره تا ۸ کاره دارای مدل ها و امکانات مختلف می باشد که قادر به چاپ بر روی تیشرت، پازل، لیوان، بشقاب، کلاه، جاسویچی، کاشی، سنگ، کوسن، قاب موبایل، ام دی اف، ساعت، لوازم التحریر، کیف پول و … می باشد.

روش کار این دستگاه به این صورت می باشد که ابتدا طرح مورد نظر را به وسیله پرینتر جوهرافشان اپسون و جوهر مخصوص سابلیمیشن بر روی کاغذ های مخصوص سابلیمیشن این کار چاپ می کنید (خاصیت جوهر و کاغذ مخصوص سابلیمیشن امکان انتقال طرح بر اساس گرما می باشد). پس از چاپ طرح مورد نظر بر روی کاغذ مخصوص، این کاغذ را برعکس بر روی جسم قرار می دهیم و با فشار و حرارت دستگاه چاپ بر روی جسم منتقل می شود.

مزیت های چاپ با دستگاه سابلیمیشن

۱ – چاپ سابلیمیشن بسیار با کیفیت بوده و هر چیزی از جمله لوگو، طرح، عکس و نوشته به وسیله آن قابل چاپ است.

۲ – هزینه مصرفی این دستگاه بسیار پایین است به طوری که با ۱۰۰ سی سی جوهر می توان حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ چاپ انجام داد. به همین دلیل برای کار های تک هم قابل استفاده است ( برخلاف چاپ سیلک که حتما با تیراژ بالا توجیح اقتصادی دارد ).

۳ – چاپ انجام شده توسط سابلیمیشن ها به مانند دستگاه چاپ روی تیشرت، بسیار ماندگار و مقاوم در برابر نور و شست وشو می باشد زیرا در روش چاپ سابلیمیشن، جوهر در منافذ سطح محصول حبس می شود و چون بعد از خشک شدن دوباره به شکل جامد در می آید برای همین بسیار ماندگار است و بر روی محصول برجسته نبوده و لطیف و با کیفیت است.

۴ – این نوع چاپ تنوع بالایی در چاپ بر روی انواع محصولات را دارد و طیف وسیعی از محصولات را شامل می شود و به جرات می توان گفت هیچ چاپی این گستردگی محصول را دارا نمی باشد.

۵ – کار کردن با این دستگاه بسیار راحت بوده و هیچ نیازی به تنظیم رنگ یا کنتراس نمی باشد.

برای انجام چاپ سابلیمیشن به چه لوازمی نیاز است

۱ – پرینتر جوهر افشان اپسون: بر خلاف تصور دستگاه سابلیمیشن کار چاپ را انجام نمی دهد و درواقع اسم پرس حرارتی یا پرس سابلیمیشن برای این دستگاه مناسب تر است که در اروپا به همین نام شناخته می شود و چاپ را پرینتر جوهرافشان انجام می دهد که این پرینتر اگر دارای تانک جوهر باشد بسیار مناسب تر و عمر طولانی تری خواهد داشت.

۲ – کامپیوتر یا لپ تاپ: که وظیفه ی انتقال اطلاعات چاپ مورد نظر به پرینتر را دارد.

۳ – کاغذ مخصوص: که چاپ بر روی این کاغذ صورت می گیرد و این کاغذ با خاصیت مخصوص خود بر اثر حرارت باعث انتقال چاپ بر روی محصول می شود. لازم به ذکر است کیفیت این کاغذ در کیفیت چاپ نهایی بسیار موثر است.

۴ – جوهر مخصوص: که داخل پرینتر اپسون قرار می گیرد و توسط پرینتر چاپ با این جوهر روی کاغذ سابلیمیشن منتقل می شود. این جوهر دارای این خاصیت است که بر اثر حرارت مستقیما به گاز تبدیل می شود. به همین دلیل برای چاپ الزامیست و مانند کاغذ سابلیمیشن کیفیت جوهر هم در کیفیت چاپ نهایی بسیار موثر است.

۵ – پرس حرارتی یا پرس سابلیمیشن یا دستگاه سابلیمیشن: که اصلی ترین دستگاه چاپ است و توسط حرارت و فشار باعث تصعید رنگ شده و چاپ را از کاغذ به محصول منتقل می کند که این کار برای تیشرت یک دقیقه زمان لازم دارد.

۶ – چسب نسوز: که بر روی کاغذ و محصول قرار می گیرد تا مانع از حرکت کردن کاغذ شود و از خراب شدن چاپ جلوگیری کند.

۷ – کاغذ نسوز: که بین کاغذ سابلیمیشن و صفحه پرس قرار می گیرد تا مانع از سوختن کاغذ و محصول شود.

۸ – محصول یا مدیا یا متریال مخصوص: که شامل محصولی است که چاپ نهایی باید روی آن انجام شود مانند تیشرت، پارچه، قاب عکس، پازل یا هرچیز دیگر.

محصول های قابل چاپ به چند گروه تقسیم می شوند

اول: محصولات پارچه ای: که برای قابل چاپ بودن نیاز به دو ویژگی دارند نخست این که رنگ آن ها باید روشن باشد زیرا چاپ سابلیمیشن بر روی پارچه تیره قابل رویت نیست و دوم این که بالای ۷۰ درصد جنس آن ها پلی استر باشد زیرا این پارچه ها در سطح خود دارای منافذ ریزی هستند که جوهر سابلیمیشن در این فضا ها قرار می گیرد در صورتی که در پارچه های طبیعی این منافذ وجود ندارد و جوهر بر روی سطح جاری می شود و کیفیت چاپ را خراب می کند. از جمله پارچه های اسپان، فلانت، تترون، ترگال، ساتن، پورش، ریون، مخمل و اصولا هر پارچه ای که از مواد نفتی بیشتری درست شده یا به عبارتی پلی استر بیشتری دارد. در نتیجه چاپ بر روی پارچه های طبیعی مانند پنبه ای و نخی و پارچه های تیره ممکن نیست.

دوم: محصولات غیر پارچه ای: که شرط لازم برای قابل چاپ بودن این است که حتما باید کوتینگ شده باشند. کوتینگ ماده ای است که سطح محصول را با آن آغشته می کنند و سپس در کوره می گذارند. پس بر خلاف محصولات پارچه ای، محصولات غیرپارچه ای حتما باید کوتینگ شده باشند. البته این مشکل خاصی نیست زیرا محصولات خام سابلیمیشن به وفور در بازار یافت می شود.

محصولاتی که نیاز به کوتینگ ندارند عبارتند از: پارچه، تی شرت، کلاه، شال، روسری و پرچم

محصولاتی که به کوتینگ نیاز دارند: لیوان، بشقاب، پیش دستی، کاشی، سنگ، کریستال، قاب موبایل، پازل، پد موس، ام دی اف و زیر لیوانی.

اگر کسی تمایل به چاپ بر روی پارچه های تیره دارد می بایست از چاپ لیبلی با استفاده از کاغذ های لیبل استفاده کند که به صورت برجسته بر روی محصول مشخص می شود و قیمت کاغذ های لیبلی از کاغذ های سابلیمیشن گران تر است و جوهر آن جوهر معمولی پرینتر است.

پارسا پرینت با ارائه ی دستگاه چاپ روی تیشرت و دیگر دستگاه های سابلیمیشن و همچنین کلیه ی ملزمات کناری آن از جمله پرینتر جوهرافشان، کاغذ سابلیمیشن، جوهر سابلیمیشن، چسب نسوز، کاغذ نسوز و کلیه اقلام قابل چاپ مانند تیشرت و لیوان و بشقاب، قاب موبایل، پازل، قاب عکس و غیره در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

گفتنی است که تمام محصولات فوق با بالاترین کیفیت و متنوع ترین مدل ها به مشتری ارائه می گردد تا چاپی با کیفیت و رضایت بخش را برای خریداران عزیز ایجاد نماید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام لطفا قیمت کل برای خریدکلیه وسائل پرینت و چاپ را بفرمائید واینکه میشه دراین زمینه کارآفرین شد؟

    پاسخ
    • سلام. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. شماره های تماس پارسا پرینت: ۰۲۱۶۶۶۴۲۵۸۷ – ۰۹۱۲۱۹۵۴۲۸۴

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید