دستگاه هایی که برای فتوکپی استفاده می شوند، انواع و مدل های مختلف و فراوانی دارند و با برند ها، اشکال و ویژگی های خاص در بازار وجود دارند که یکی از مهم ترین انواع آن ها دستگاه های کپی رنگی است که کاربرد فراوان دارد و همچنین مشتریان بسیاری را به خود اختصاص داده است.

تاریخچه انجام فتوکپی رنگی

در ابتدا کپی رنگی به شکل رومیزی و آکبند و توسط شرکت کانن وارد ایران شد اما پس از افزایش قیمت دلار و سخت شدن شرایط خرید دستگاه آکبند واردات دستگاه کپی استوک رنگی آغاز شد که آن ها بزرگ و به صورت ایستاده بودند و برند آن ها کانن بود و تا سالیان طولانی این روال ادامه داشت تا این که واردات مدل رنگی کونیکا مینولتا آغاز شد که در ابتدا به صورت دو تیکه ساخته می شدند یعنی پنل دستگاه از کاست ها و بدنه جدا بود.

دستگاه های رنگی کونیکا مینولتا کپی چه ویژگی دارند؟

  1. مزیت کونیکا مینولتا نسبت به کانن، امکانات بیشتر و وزن به مراتب کمتر از کانن بود زیرا بزرگ ترین عیب کانن وزن فوق العاده سنگین آن ها بود که جابجایی آن ها را بسیار سخت می کرد در صورتی که در برند کونیکا مینولتا این مشکل وجود نداشت و جابجایی بسیار راحت بود.
  2. از دیگر مزیت های دستگاه های کونیکا مینولتا وجود اسکنر و پرینتر رنگی در کنار کپی رنگی بود که کاربرد آن را جامع تر می کرد و وجود پنل لمسی، اجرای فرمان های مختلف را سهل تر می کرد.

پس از استفاده از این مدل توسط مشتریان و استقبال خوب از آن ها تقریبا تمام دستگاه های رنگی کانن جای خود را به دستگاه های رنگی کونیکا مینولتا دادند و تا امروز هم این برند در مدل های جدید وارد ایران می شود تا امسال که برند زیراکس که تقریبا معتبرترین برند دستگاه های فتوکپی است نیز دستگاه های رنگی وارد بازار کرده است که بسیار با کیفیت است و انتظار می رود به زودی جای برند کونیکا را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید