دستگاه صحافی چسب گرم زیر شاخه ی ماشینهای اداری و دستگاه های چاپ محسوب می شود که دستگاه بسیار مناسبی برای چسب زدن انتهای کتاب ها و مجلات و یا کاتالوگ ها می باشد برای انتخاب درست تر این دستگاه نیاز هست که اطلاعات کافی دراختیار داشته باشید تا بتوانید دستگاه مناسب تر و کاربردی تری برای خود تهیه کنید.

لزا در این مقاله به توضیحاتی درباره ی انواع دستگاه های چسب گرم و تفاوت آنها با همدیگر و همچنین کاربرد و روش کار این دستگاه ارائه می دهیم.

چسب گرم چیست؟

دستگاه چسب گرم یکدستگاه صحافی می باشد که بوسیله ی آب کردن چسب های مخصوص صحافی و پخش کردن این چسب روی سطح مورد نظر که انتهای کتاب یا جزوه یا مجله می باشد و چسباندن آن به جلد کتاب مورد استفاده قرار می گیرد و در اصل یک دستگاه برای چسباندن جلد می باشد البته در بعضی از انواع مدلها امکان استفاده بعنوان ته چسب بدون جلد هم وجود دارد.

انواع دستگاه های چسب گرم:

دستگاه های صحافی چسب گرم براساس ابعاد کاغذ مورد استفاده و نوع نیروی محرکه ی مخزن چسب و همچنین ظرفیت تعداد انجام صحافی در ساعت طبقه بندی می گردد.

۱- چسب گرم دستی:

این مدل دستگاه ساده ترین و ارزانترین مدل است که تمامی عملیات صحافی در این مدل دستگاه بغیر از آب شدن چسب که توسط المنت انجام می گیرد دستی می باشد به این شکل که کاغذ و جلد را داخل دستگاه قرار داده و پس از گرم شدن چسب داخل دستگاه با حرکت دادن مخزن چسب در طول کاغذ چسب را به روی کاغذ منتقل می کنید و در انتها با فشار دادن اهرم نگهدارنده ی کاغذ و جلد دستگاه باعث سفت شدن و چسبیدن جلد و کاغذ توسط چسب به همدیگر می شوید. بنابراین خرابی در این مدل دستگاه بسیار غیرمحتمل است ولیکن نیاز به صرف انرزی بیشتری از سوی کاربر می باشد. این مدل دستگاه به دو نوع چسب گرم A4 و چسب گرم A3 تقسیم بندی می شود که براساس اندازه ی کاغذ مورد استفاده است.

چسب گرم دستی:

۲- چسب گرم برقی رومیزی:

این گروه از چسب گرم ها برخلاف مدل اول عملیات چسب زدن و فشار بعد از چسب را به صورت برقی و تمام اتوماتیک انجام می دهند ولیکن به صورت رومیزی بوده و مناسب کارهای تیراژ متوسط می باشد و در اندازه ی A3 و کمی بزرگتر وجود دارد و دستگاه مناسبی برای دفاتر فنی می باشد که تیراژ نسبتا خوبی دارند.

۳- چسب گرم برقی ایستاده:

این گروه از انواع چسب گرم از نظر نحوهی عملکر کاملا شبیه مدلهای برقی رومیزی است با دو تفاوت که اول تیراژ قابل استفاده در این گروه از دستگاه ها می باشد که برای کارهای با تیراژ بالا طراحی شده اند و دستگاه های پرقدرتی می باشند و دومی ایستاده بودن این مدل دستگاه ها می باشد که دارای پایه و کابینت می باشد و در اندازه ی A3 و A4 وجود دارد.

۴- چسب گرم برقی صنعتی:

این گروه از دستگاه های صحافی چسب گرم تفاوت های کوچک ولیکن تخصصی تری با مدلهای قبلی دارند مانند داشتن کنترل پنل به صورت Lcd و یا امکان بغل چسب زدن کتاب و یا تعداد غلطکهای چسب می باشد که تا ۳ عدد هم وجود دارد و سرعت کار را بالا می برد و بالطبع این گروه از دستگاه ها گرانترین و کاملترین مدل دستگاه های چسب گرم می باشد.

چسب گرم برقی صنعتی

شرکت پارساپرینت با تولید دستگاه پرس حرارتی یا همان دستگاه چاپ تیشرت و واردات انواع کاترپلاتر و برش کاغذ و دستگاه کپی استوک و صحافی چسب گرم و پلاتر سابلیمیشن در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید