در مقاله ی قبلی در مورد وسایل مورد نیاز برای چاپ سابلیمیشن و خصوصیات بارز این چاپ که باعث شده آن را بسیار مجزا کند چیست. البته بهتر است این را بگوییم که ما در چندین مقاله ی قبل در مورد چاپ سابلیمیشن و چگونگی ورود به این حرفه و قابلیت های آن توضیحات فراوانی دادیم اما پارسا پرینت بر این هدف است که هماهنگ با شروع سال جدید برای افرادی که تازه شروع به این حرفه کرده اند و یا اینکه تصمیم دارند چاپ سابلیمیشن را به عنوان کسب و کار انتخاب کنند و قصد دارند اقدام به خرید ملزومات آن کنند توضیحاتی را در چهارچوب مقاله در اختیار کاربران محترم قرار دهد تا شاید بتواند شما در در رسیدن به اهدافتان یاری دهد.

در ادامه ی مقاله ی قبل لازم است در مورد دیگر موضوعات و اجزای مهم این حرفه که پرینتر می باشد توضیحاتی در اختیار شما دوستان عزیز و گرامی قرار دهیم:

پرینتر سابلیمیشن

برای چاپ سابلیمیشن شما احتیاج به پرینتر های جوهرافشان که سازگاری زیادی با جوهرهای مخصوص سابلیمیشن دارند استفاده کنید. الان بهترین چیزی که ما به شما می توانیم معرفی کنیم پرینتر و پلاترهایی هستند که با مارک اپسون در بازار یافت می شوند.در اینجا لازم دونستیم که مدل هایی از پرینترهای اپسون را که سازگاری بیشتری با جوهرهای سابلیمیشن دارند برای شما معرفی کنیم تا کار شما را تا حدودی راحت تر کرده باشیم.

L1800-1430-1410-L810-L805-T60-T50-P50

این پرینترهایی که برای شما معرفی کردیم در سایز A4 وA3 در بازار موجود می باشند و این قابلیت را دارند تا به صورت چهار رنگ و یا ۶ رنگ با بالاترین کیفیت چاپ بزند.

جوهر مخصوص سابلیمیشن

جوهر مخصوص سابلیمیشن این قابلیت را دارد که در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد مستقیما از حالت جامد به گاز تبدیل شود به این عملیات شیمیایی که جوهر بدون آنکه احتیاجی داشته باشد ابتدا به مایع و سپس به گاز تبدیل شود مستقیما از حالت جامد به گاز تبدیل می شود عملیات تصعید گفته می شود که خوب است شما هم که تازه وارد این حرفه شده اید با این اصطلاحات آشنا باشید.عملیات تصعید باعث انتقال عکس مورد نظر شما از کاغذ مخصوص سابلیمیشن( که در ادامه در مورد این کاغذ هم توضیحاتی می دهیم تا با آن آشنا شوید )به مدیای مورد نظر شما می شود.

کاغذ سابلیمیشن

این کاغذ، با کاغذ های معمولی بسیار فرق دارد. کاغذ سابلیمیشن یک مقدار خاصیت چسبندگی دارد که بتواند به جسم بهتر بچسبد و عملیات انتقال عکس را بهتر انجام دهد. در بازار کاغذ هایی با نام کتد با گرم پایین یعنی ۱۰۰ یا ۱۲۰ گرم وجود دارد که انتقال جوهر آن بسیار پایین تر از کاغذ های مخصوص سابلیمیشن می باشد و این امر باعث می شود کیفیت عکس نیز به نسبت پایین تر باشد.

شما کیفیت کاغذ سابلیمیشن را از چند چیز می توانید تشخیص دهید که ما در مقالات قبلی به طور کامل در مورد آن توضیح داده ایم و نمی توان در این مقاله در مورد آن توضیح داد ولی به شما پیشنهاد می کنیم که چون متاسفانه کاغذهای چینی در بازار ما جایی باز کرده است بهتر است برای خرید کاغذ سابلیمیشن اقدام به خرید کاغذ های چینی نکنید زیرا نتیجه ای که از خروجی می گیرید قطعا نتیجه ی قابل توجهی نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید