زمانی که دستگاه فتوکپی با اشکال مواجه می شود باعث می شود که در آن مرکز مشکلات زیادی به وجود بیاید و رشته کار از دست کارمندان خارج شود. ولی ما در اینجا با ارائه این مقاله می خواهیم کاری کنیم که اگر شما با این مشکل مواجه شدید بتوانید به سهولت این مشکل را حل کنید.

شما اگر دارای دستگاه کپی با هر مدلی باشید به خوبی بر آن واقف هستید که خراب شدن دستگاه کپی همیشه غیر قابل پیش بینی است و همیشه شما را غافلگیر میکند.

دستگاههای فتوکپی مدلهای مختلفی دارند و هر مدلی تعمیرات منحصر به فرد خود را دارد ولی یک سری از مشکلات هستند که در تمام دستگاهها یکسان است که با آموزش دیدن اولیه آن میتوانید هم کار خود را راحت تر کنید و از لحاظ هزینه صرفه جویی کنید و در تسریع کارتان بسیار نقش مهمی دارد.

در پایین به بررسی تعدادی از این مشکلات میپردازیم.

مشکلات رایج ایجاد شده در دستگاه های فتوکپی

۱:خط افتادن روی کاغذ بعد از خروج از دستگاه

اگر روی کاغذ شما بعد از چاپ گرفتن خطوط سیاهی افتاد ابتدا باید شیشه آن را بررسی کنید. با باز کردن دربی که بالای دستگاه قرار دارد شما غلطک شیشه مانندی را میبینید که ممکن است روی آن شی چسبیده باشد. بهتر است در ابتدا آن را با پارچه نرمی تمیز کنید بعد از تمیز کردن آن از خود شیشه پرینت بگیرید.

اگر باز خط افتاد باید راه دیگر که درام وتونر می باشد را امتحان کنید چون ممکن است درام خراب شده باشد یا تونر کارتریج به مشکل خورده باشد. اگر روی تونر خط نباشد یا کثیف نباشد ولی خطوط مجددا روی کاغذ نمایان شود باید تعویض شود و همینطور درام.

۲:چگونه درام دستگاه کپی را پاک کنیم؟

بهتر است این را بدانیم که تونر و درام دستگاه مکمل هم هستند و باهم کار می کنند، زمانی که روی کاغذ خط ایجاد می شود ما باید درام را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: انتقال دهنده تصاویر روی کاغذ: درام. تونر مناسب دستگاه های فتوکپی.

برای این کار شما باید مجهز به دستکش لاتکس شوید که درام آسیب نبیند و البته قبل از این کار باید دستگاه کپی مورد نظر را از برق بکشید تا دستگاه سرد شود. در ضمن بعد از بیرون آوردن درام از دستگاه آنرا نباید خیلی در معرض نور قرار دهید.

بعد از چرخاندن درام به همراه یک دستمال لطیف سعی کنید تمام کثیفی ها و آلودگی ها را از روی آن پاک کنید و با احتیاط دوباره آنرا سر جایش برگردانید. بعد از آن باید یک تست جدید از دستگاه بگیرید و اطمینان حاصل کنید که دیگر کثیفیها روی کاغذ نمی آید.

۳: زمان تعویض درام دستگاه فتوکپی چه زمانی است؟

زمان تعویض درام بسیار ساده و راحت است:

اول اینکه معمولا فروشگاه هایی که شما از آنها خرید کرده اید یاد آور این میشوند که زمان تعویض درام است.

ولی جدا از این موضوع از راههای دیگر هم شما کاملا متوجه این موضوع می شوید و آن زمانیست که:

کیفیت چاپ شما بسیار پایین می آید و خطوطی روی کاغذ نمایان می شود.

در مقالات بعدی در مورد چگونگی تعویض درام و مشکلات دیگر دستگاه کپی و چگونگی رفع آن می پردازیم.

تهیه دستگاه کپی استوک از مراکز معتبر فروش و پخش سبب می شود که از خدمات پس از فروش بهره مند شوید و در صورت نیاز به بررسی دستگاه بتوانید به راحتی به آن ها درخواست بازبینی دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با پارسا پرینت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید