یکی از اصلی ترین قسمت های دستگاه کپی استوک قسمتی از آن می باشد به نام درام که داخل دستگاه قرار دارد و وظیفه ی انتقال تمامی مطالب و تصاویر برگه ی اصلی بر روی برگه کپی را بر عهده دارد.

روش کار انتقال دهنده تصویر روی کاغذ چگونه است؟

روش کار به این صورت است که این قطعه به وسیله برق موجود در آن باردار می شود و از این طریق دانه های دولوپر یا همان پودر سنگین را که آن ها نیز باردار هستند بر روی خود جذب می کند که بر روی دانه های دولوپر دانه های پودر سبک یا تونر وجود دارد و پس از خنثی شدن صفحه ی روی درام پودر دولوپر از روی آن جدا می شود ولی پودر سبک یا همان تونر بر روی سطح باقی می ماند که در این زمان هنگام چرخش کاغذ به دور درام این تونر بر روی کاغذ منتقل می شود و کپی را کامل می کند.

این یک خلاصه از عملکرد درام دستگاه فتوکپی بود که شما را تا حدودی با روش کار این قطعه با اهمیت آشنا می کند. روش کار تمام درام ها در تمام کپی ها همین است و تفاوت آن ها در اندازه می باشد که بالطبع هرچه بزرگتر باشد قویتر است و عمر آن طولانی تر.

انواع درام و روش تهیه بهترین نوع آن؟

این محصولات با مدل ها و کیفیت های مختلف توسط کشور های مختلف ساخته می شود و کیفیت رابطه ی مستقیم با کیفیت چاپ به دست آمده دارد، بنابراین برای خرید نیاز به دقت بالا و کمی وسواس وجود دارد زیرا تشخیص کیفیت درام تهیه شده از روی ظاهر وسیله تقریبا غیرممکن است.

برای راهنمایی بیشتر بابت خرید باید به چند نکته اشاره شود که اول آن که مطمئن ترین درام همان درام فابریک یا اورجینال است که توسط همان کارخانه تولید کننده دستگاه تولید شده است که قطعا بهترین کیفیت و سازگاری با دستگاه را دارد ولی از آن جا که عموما درام های فابریک بسیار گران قیمت هستند گاهی مجبوریم از مدل های غیرفابریک که به نام طرح فابریک شناخته می شوند استفاده کرد که در این صورت خرید از محلی که وسیله را تهیه کردید در اولویت اول و تکنسینی که مدام دستگاه شما را تعمیر می کند در اولویت بعدی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید