در ابتدای بوجود امدن دستگاه های کپی، تنها کپی انجام میدادند همانطور که از نامشون پیداست کپی کردن نوشته ها و تصاویر از یک کاغذ بر روی کاغذی دیگر بود ولیکن امروزه این دستگاه ارتقا پیدا کرده و در حد یک چاپخانه دیجیتال عمل میکنند. در این مقاله سعی شده شما کاربران عزیز را با این موضوع که دستگاه های فتوکپی چه امکاناتی دارند آشنا کنیم.

دستگاه کپی

امکانات دستگاه کپی

۱- دوبلکس یا پشت و رو زن اتوماتیک:

در کپی های امروزی معمولا قسمت دوبلکس وجود دارد که وظیفه ی آن چاپ پشت و روی کاغذ بدون نیاز به دخالت دست و قبل از اینکه کاغذ از دستگاه خارج شود می باشد که به نام دوبلکس مشهور هستند.

۲- تغذیه کننده اتوماتیک کاغذ:

ADF بر روی صفحه ی اسکن کپی قرار میگیرد و وظیفه ی آن کپی کردن اتوماتیک از چندین کاغذ بدون نیاز به دخالت اپراتور و بدون نیاز به باز و بسته کردن درب روی دستگاه است که در مدلهای جدیدتر این کار به صورت پشت و رو نیز انجام میشود.

۳- کاستهای ۱۰۰۰ برگی:

در مدلهای تکثیری و سرعت بالای فتوکپی کاست اول به گونه ای تعبیه شده که ظرفیت ۱۰۰۰ برگ کاغذ را داشته باشد و همچنین این کاست از دوبخش مجزا تشکیل شده که هر بخش ۱۰۰۰ برگ ظرفیت داشته و امکان پر کردن یک بخش در حین کپی برداری و استفاده بخش دیگر می باشد و در زمان تمام شدن کاغذ بخش اول کاغذها به صورت اتوماتیک از بخش دوم به بخش اول انتقال پیدا می کند و باعث توقف چاپ نمیشود.

۴- صفحه نمایشگر رنگی:

در مدلهای به روز تر صفحه نمایشگر دستگاه به صورت LED بوده و به صورت رنگی می باشد تا علاوه بر زیبایی بیشتر محصول کار کردن با آن هم راحت تر شود.

صفحه نمایشگر رنگی

۵- لارج ۵۰۰۰ برگی:

یک کاست کاغذ با ظرفیت ۵۰۰۰ برگ می باشد که در سمت راست دستگاه نصب میشود و مناسب دستگاه های تکثیری و محلهایی با تیراژ بسیار بالا می باشد.

۶- سورتر و فینیشر:

یک بخش مخصوص طبقه بندی کپی های انجام شده است که بر طبق برنامه ای که به آن اعلام شده اسناد رو در هر سینی به صورت تفکیک شده جدا میکند و در صورتیکه علاوه بر اینکار امکان منگنه زدن و پانچ کردن را هم به صورت اتوماتیک داشته باشد تبدیل به فینیشر میشود که در قسمت سمت چپ دستگاه نصب می شود.

۷- صفحه نمایشگر لمسی:

مانند موبایل سری های جدید دستگاه های کپی هم مجهز به صفحه ی لمسی هستند که امکان فرمان دادن را از سوی کاربر راحت تر می کند.

۸- کپی – اسکن – پرینت:

دستگاه های کپی امروزی دیگر یک دستگاه چندکاره به حساب می آیند که علاوه بر کپی امکان اسکن و پرینت را نیز با همان سرعت و ابعاد دارا می باشند.

۹- چاپ رنگی و سیاه و سفید:

مدلهایی از دستگاه های کپی ساخته شده اند که امکان چاپ سیاه و سفید در یک دستگاه موجود است این امکانی است که سابقا در دستگاه ها وجود نداشت و امروز بیشتر دستگاه های کپی حتی سیاه و سفید امکان اسکن رنگی را دارند.

۱۰- چاپ مستقیم از فلش:

مدلهای جدید و بروز دستگاه های کپی امکان چاپ از طریق فلش و بدون نیاز به کامپیوتر را دارند و کار را برای اپراتور بسیار ساده کرده اند.

شرکت پارساپرینت واردکننده دستگاه کپی استوک، دستگاه های چاپ بنر، انواع دستگاه کاترپلاتر و انواع دستگاه چاپ روی تیشرت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید