اگر در این حرفه فعالیت دارید حتما با کلیه قطعات دستگاه کپی آشنایی کامل دارید اما اگر به تازگی مشغول این حرفه شده اید و یا قصد دارید این کار را به عنوان کسب و کار خود انتخاب کنید حتما با تعدادی از قطعات آشنایی دارید و می شناسید ولی امکان اینکه تعدادی از این قطعات برایتان نا آشنا باشد زیاد است.

در این مقاله ما قصد داریم شما را با این نام ها و قطعات آشنا کنیم تا شما را در امر موفقیت در زمینه ی کاریتان یاری دهیم و موجب شویم کمتر در کارتان به مشکل برخورید زیرا کاربری که اطلاعات کافی در مورد دستگاهی که با آن مشغول به کار است داشته باشد زمانی که دستگاهش با مشکلی روبرو می شود سریعتر می تواند دستگاه معیوب را تعمیر کند و در نهایت از خیلی جهات برایش مفید خواهد بود.

قطعات دستگاه کپی

هر دستگاهی از یک سری قطعات تشکیل شده اند که با در کنار هم قرار گرفتن آنها و کارکردن هم زمان آنها شما را به نتیجه ی دلخواه می رسانند. دستگاه کپی نیز از این امر مستثنا نیست.

دستگاه کپی تشکیل شده است از بدنه، صفحه کلید، صفحه نمایش، کاست ورودی کاغذ و…. اما در اینجا ما هدفی که داریم این است که شما را با یک سری قطعات داخلی دستگاه کپی آشنا کنیم.

لیزر دستگاه کپی

یکی از مهمترین قطعاتی که در دستگاه کپی وجود دارد لیزر دستگاه می باشد که عملیات چاپ به عهده ی این قطعه است.موتوری که داخل لیزر دستگاه کپی وجود دارد پلیگان است البته قطعه های دیگری نیز مانند آینه و شیشه و … نیز وجو دارند که با عبور نور از آنها عملیات چاپ با موفقیت انجام می شود.

چیزی که اینجا در مورد لیزر باید بگوییم این است که لیزر خود به تنهایی باعث بروز مشکلاتی میشود و این در صورتی است که لیزر کثیف شده باشد.

حال شما باید این را بدانید که در چه صورتی لیزر احتیاج به تمیز کردن دارد.اولین مورد این است که ممکن شما زمانی با این مشکل مواجه شوید که کاغذهای که چاپ می کنید سیاه می شوند دومین موردی که باعث به وجود آمدن این موضوع می شود که باید لیزر تمیز شود این است که خروجی شما تار باشد.البته تمیز کردن لیزر خود به تنهایی نیاز به آموزش دارد که در مقالات بعدی در مورد ان صحبت خواهیم کرد.

فیوزینگ

فیوزینگ قطعه ای است که تشکیل شده از یک گروه قطعات دیگر با نام های هیتر،پرس، هات رولرر، ترمیستور که وظیفه ی جمع آنها پخت کردن جوهر روی کاغذ بعد از چاپ می باشد.

مینبورد

مینبورد دستگاه در اصل اصلی ترین قسمت دستگاه می باشد که وظیفه ی فرمان را به کلیه قطعات را به عهده دارد البته به تنها قطعاتی که فرمان نمی دهد بلکه فرمان هم می گیرد صفحه کلید و یا سیستک می باشد که این دو به منظور کپی گرفتن و یا چاپ کردن به آن فرمان می دهد و مینبورد فرمان مورد نظر به موتورها و سنسورها می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید