چاپ سابلیمیشن بسیار متکی به تجربه ی حاصله ی کاربر آن است و بسیاری از مشکلات چاپ براثر آزمون و خطا متداوم برطرف میشود ولیکن ما در این مقاله تاحدودی به بررسی و راه حل چاپ سابلیمیشن می پردازیم.

این راه حلهای ارائه شده در این مقاله جزو راه حلهای معمول می باشد و عمدتا دلیل ایراد مطرح شده و روش رفع آن همین راه حلها است ولیکن ممکن است به ندرت دلیل این مشکلات و راه حل آن مورد دیگری باشد بنابراین این راه حلها مطلق و غیرقابل تغییر نیست.

ایراد اول مربوط به چاپ ضعیف روی کاغذ سابلیمیشن : چرا چاپ انجام شده روی کاغذ سابلیمیشن زنده نیست؟

این اشکال هم میتواند به علت این باشد که چاپ بر روی سمت اشتباه کاغذ انجام شده است و چاپ باید بر روی روی سفیدتر کاغذ انجام شود تا چاپ بهتری حاصل شود.

از دیگر دلایل این اتفاق می تواند تنظیم نبودن و یا آشنا نبودن اپراتور به برنامه ی تنظیم چاپ پرینتر می باشد که میتواند باعث ایجاد یک چاپ مرده شود.

ایراد دوم اینکه چرا اطراف تصویر حالت محو دارد؟

به این ایراد تصویر شبح اتلاق میشود و معمولا دلیل این اتفاق جابجا شدن کاغذ سابلیمیشن در زمان انجام عملیات سابلیمیشن در زیر پرس حرارتی می باشد و راه حل آن چسباندن کاغذ و همچنین متریال قابل چاپ توسط چسب نسوز است که مانع از حرکت کاغذ حین انجام پرس شود و همچنین برای سهولت بیشتر کار میتوان از پرس های عمودی تمام اتوماتیک استفاده کرد که تا حد زیادی از علت جابجایی کاغذ جلوگیری شود.

ایراد چاپ سابلیمیشن-پارساپرینت

ایراد سوم چرا روی هر پارچه یا جسمی نمی شود چاپ سابلیمیشن انجام داد؟

بطور کلی چاپ سابلیمیشن یک فرمولی دارد و ان فرمول اینست که چاپ سابلیمیشن بر روی اجسام پلی استر یا پوشیده شده از لایه ی پلی استر قابل چاپ می باشد و غیر از این یا چاپ بی کیفیت میشود یا به راحتی پاک میشوند بنابراین از پارچه های دارای پلی استر و اجسام کوتینگ شده برای چاپ استفاده کنید.

ایراد چهارم اینکه چرا چاپ روی کاغذ بر روی صفحه ی پرس هم منتقل میشود؟

جوهر سابلیمیشن باتوجه به خاصیت انتقالی که دارد براثر حرارت و زمان به لایه های زیرن چاپ نفوذ میکند و میتواند به صفحه ی بالا و پایین پرس انتقال پیدا کند برای همین باید برای صفحه ی زیرین از نمد و یا سلیکون نسوز و برای بالا از کاغذ نسوز استفاده کرد.

ایراد پنجم : چرا روی چاپ نقاط کوچکی دیده میشود؟

علت این موضوع میتواند رطوبت موجود در متریال قابل چاپ باشد که راه حل برطرف کردن آن ازبین بردن این رطوبت توسط حرارت پرس سابلیمیشن است.

ایجاد نقطه روی تصویر-پارساپرینت

ایراد ششم: چرا تصاویر چاپ شده کمرنگ یا تار میشوند؟

کمرنگ شدن و یا تار شدن تصویر میتواند براثر حرارت یا فشار و یا زمان زیاد پرس باشدکه با کاهش یکی یا هرسه تای این عوامل میتوان چاپ را تصحیح کرد همچنین در این موارد استفاده از کاغذ نسوز بر روی پرس توصیه می گردد.

 

شرکت پارسا پرینت تولید کننده انواع دستگاه چاپ روی تیشرت میباشد برای دیدن محصولات ما به صفحات مورد نظر در سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید