همانطور که در مقاله ی آموزش قدم به قدم چاپ لیوان(قسمت اول) برایتان توضیح دادیم برای چاپ روی لیوان شما می توانید چندین مدل لیوان را انتخاب کنید ۱- لیوان هایی که به شکل قلب می باشند ۲- لیوان هایی که فنجون مانندند ۳ – لیوانهایی که به عنوان لیوان های دمنوش استفاده می شوند همینطور شما باید تعیین می کردید که طرح در کدام طرف لیوان باید قرار بگبرد تا به نسبت آن اندازه ها را نسبت به لبه ی لیوان مشخص کنید مرحله ی بعد طراحی بود که در فتوشاپ این کار انجام می شود و حتما لازم است که با رزولیشن بالا این کارانجام شود.

در ادامه باید بگوییم که بهتر است افرادی که قصد دارند چاپی را که انجام می دهند به یک اثر ماندگار تبدیل شود و هرزمان آن را می بینند از دیدن آن لذت ببرند بهتر است طرحی را که انتخاب می کنند به صورت افقی باشد زیرا این انتخاب باعث می شود که طرح کل لیوان را بگیرد و از این رو زیبایی خاصی به کار شما می دهد و از طرف دیگر، لازم نیست شما فاصله ی ۱/۵ سانتی متری از هر طرف را بدهید.

تمام این مراحلی را که در مقاله ی قبلی و این مقاله برای شما توضیح دادیم مراحل طراحی برای چاپ روی لیوان بود حال در مورد چاپ روی لیوان برای شما توضیحاتی داریم.

مراحل چاپ روی لیوان:

کسانی که در این حرفه یعنی چاپ سابلیمیشن فعالیت دارند کاملا به این موضوع واقف هستند که برای چاپ روی لیوان ابتدا لازم است که لیوانی را که انتخاب می کنید حتما لیوان مخصوص سابلیمیشن باشد شاید این سوال برای شما پیش بیاید که یعنی چه؟ این بدان معنی است که لیوان های مخصوص سابلیمیشن موادی روی آن زده می شود که اصطلاحا به آن کوتینگ گفته می شود. پیشنهادی که ما به شما می دهیم این است که از از لیوان های کوتینگ شده ی آماده استفاده کنید که معمولا از از کشور چین وارد می شود مواد کوتینگی که کشور ایران دارد متاسفانه دارای کیفیت بالایی نمی باشد کوتینگ ماده ای است که به قسمتهای بیرونی جسمی که قرار است چاپ سابلیمیشن روی آن انجام شود می خورد و در کوره گداشته می شود.

لیوانهایی که چاپ سابلیمیشن روی آن انجام می شود به دلیل همان کوتینگ قابل شستشو می باشند و دارای ماندگاری بالا می باشد.

برای چاپ روی لیوان کاری را که شما باید انجام دهید این است که طرح مورد نظرتان را ابتدا روی کاغذ چاپ کنید باید در نظر داشته باشید که طرحی را که شما قرار است روی کاغذ بزنید کاغذتان، کاغذ مخصوص سابلیمیشن باشد. بعد از اینکه چاپ روی کاغذ انجام شد کاغذ را روی لیوان مورد نظرتان بچسبانید و آن را در دستگاه سابلیمیشن با حرارتی که قبلا مشخص کرده اید قرار می دهید.همان حرارت بالا باعث می شود که طرح از روی کاغذ به روی لیوان انتقال پیدا کند یعنی رنگه بدون اینکه به مایع تبدیل شوند به گاز تبدیل شده و روی جسم می چسبند.ک همانطور که می دانید به آن تصعید می گویند.بعد از اینکه عملیات انتقال انجام شد لیوان را از دستگاهتان خارج کنید و مدتی بگذارید تا لیوان خنک شود سپس کاغذ را ازآن جدا کنید.

برای کسانی که تصمیم دارند این حرفه را به صورت گسترده انجام دهند باید بگوییم که شروع این کار شاید برایشان هزینه بر باشد یعنی خرید دستگاه و مواد اولیه ولی برای انجام کار خیلی احتیاجی به هزینه ی بالا ندارید.

برای مشاهده قسمت قبلی آموزش قدم به قدم چاپ لیوان کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید