همانطور که میدانید یکی از شاخه های چاپ سابلیمیشن، چاپ لیوان می باشد که مورد توجه بسیاری از افراد و خریداران قرار گرفته است.

زیرا لیوان جزو یکی از لوازم های شخصی محسوب می شود مخصوصا در محیط کار این موضوع بسیار اهمیت دارد از این رو می توان از چاپ لیوان استفاده های بسیاری کرد و با چاپ کردن عکس، اسم و هر چیزی که نشان دهنده و علامت اختصاری شما می باشد می توان نشان داد که این وسیله یا همان لیوان در مالکیت شماست.

همینطور می توانید برای خوشحال کردن دوستان و اطرافیانتان نیز بریشان این کار جالب را انجام دهید.بسیاری از شرکت ها هستند که برای بالا بردن وجهه ی شرکتشان تصمیم به این کار می گیرند و آرم و لوگوی شرکتشان را روی لیوان ها چاپ می کنند و در بین کارکنانشان پخش می کنند.

ما در این مقاله می خواهیم شما را با این شیوه آشنا کنیم و از طراحی تا چاپ را برای شما بصورت مختصر توضیح دهیم.

اگر قصد تهیه دستگاه کپی استوک با کیفیت و با بهترین قیمت را دارید، کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید. ۰۲۱۶۶۶۴۲۵۸۷ – ۰۹۱۲۱۹۵۴۲۸۴

طراحی لیوان:

اولین کاری که شما برای چاپ روی لیوان باید انجام دهید این است که یک طراحی خوب و چشمگیر داشته باشید تا نتیجه ای که از کارتان می گیرید و خروجی آن برای شما رضایت بخش باشد.در ابتدا شما باید ابعاد های مختلف لیوان های مخصوص سابلیمیشن را بدانید.

۱- لیوان هایی که مانند فنجون می باشد با ابعاد(۱۷/۵*۷) باید طراحی شود.

۲- لیوان هایی که به عنوان دمنوش استفاده می شود با ابعاد(۲۰*۹/۴) باید طراحی شود.

۳- لیوان های طرح قلب که با ابعاد(۲۰*۸/۵) باید طراحی شود.

حال در این جا ما می خواهیم طراحی در فتوشاپ را به شما آموزش دهیم.

اولین کاری را که باید بکنید این است که بدانید که چه لیوانی را برای چاپ انتخاب کرده اید تا به نسبت ابعاد مورد نظرتان پنجره ای در فتوشاپ باز کنید.

دومین مرحله ای را که باید پیش بروید این است که رزولیشن و یا DPI صفحه ی خود را روی ۳۰۰ بگذارید.

سومین مرحله انتخاب کد رنگی می باشد که بهتر است روی RGB باشد.

چهارمین مرحله انتخاب شما بین دو راه اینکه آیا میخواهید طرحی که روی لیوان چاپ می شود را خودتان ببینید یا اینکه می خواهید مخاطبانتان ببینند.اگر میخواهید طرح را خودتان ببینید پس باید طراحی که انجام می شود سمت راست لیوان باشد اگر تصمیم دارید مخاطبانتان ببینند باید طراحی که انجام می شود سمت چپ لیوان باشد.

این را مد نظر داشته باشید که برای طراحی روی لیوان باید طوری این کار را انجام دهید که که اگر طرح سمت مخاطبتان بود، شخص مجبور به چرخاندن لیوان نشود به صورت کلی و عامیانه طرح باید روی دو لپ لیوان باشد.البته این کاملا بستگی به طرحی دارد که شما نتخاب کرده اید.

پس برای این کار باید طرحتان دقیقا ۱/۵ سانتی متر با انتهای طرح فاصله داشته باشد.با این کار شما می توانید دقیقا طرح را روی لپ لیوان قرار دهید البته این شیوه بیشتر برای اداره جات و ارگانهای دولتی استفاده می شود که فقط قصد چاپ لوگوی خود را دارند.

در مقالات بعدی در مورد ادامه طراحی لیوان در فتوشاپ توضیحات کامل خواهیم داد…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید