امروزه یکی از چیزهایی که در ادارات، مراکز عمومی، دانشگاهها، مدارس و … بسیار اساسی است و نقش بسزایی دارد دستگاه کپی میباشد.

دستگاههای کپی بسایر متنوع هستند و ما برای خرید این دستگاه اگر بخواهیم بهره کافی از آن ببریم باید با اطلاعات کامل و تحقیقات کافی به سراغ آن برویم و اینکه باید بدانید که قصد شما از خرید این دستگاه چیست و برای چه مصرفی قصد خرید آن را کرده اید.

حال این سوال برای ما پیش می آید که اصلا این دستگاه چگونه کار میکند که ما در مقالات بعدی پارسا پرینت برای شما توضیحات کامل خواهیم داد.

نحوه کار کردن قطعات داخلی دستگاه

عملکرد این دستگاه به این صورت است که ابتدا غلتک که به اصلاح به آن درام نیز گفته میشود که الکتریسته با ولت ۶۰۰ تا ۸۰۰ توزیع میکند.

سطح غلتک با نور پوشیده شده است که قبلا این هادی نور با روکش سلنیوم بود که بار مثبت داشت ولی به دلیل سمی بودن آن روکش آن آلی می باشد که بار منفی است.

نحوه کار دستگاه

نور بسیار شدیدی به کاغذ میخورد و از روی کاغد و شیشه ای که کاغذ روی آن قرار گرفته عبور میکند و به سطح درام میخورد و آن قسمت درام که باردار است خنثی میشود. نواحی تیره که همان نوشته های روی کاغذ می باشد نور را جذب می کند و الباقی نواحی به همان صورت می ماند.

تونر و نحوه کار آن در دستگاه فتوکپی

پودر تیره ای که در تونر است، به بار منفی که در درام به وجود آمده می چسبد. بارهایی که مثل هم نیستند همدیگر را جذب میکنند. در اصل درام میتواند قسمتهاییش شارژ شود و همان قسمتها تونر را جذب میکند جاهای سیاه کاغذ یا همان متن های کاغذ بر روی آن الکتریسیته ساکن ایجاد میکند ولی جاهایی که سفید است یا همان قسمتهایی که بدون متن است،ایجاد نمیکند و یک تصویر از آن شکل میگیرد.

تونر به دمای بالا حساس است پس زمانیکه ذرات تونر از آن جدا میشود، به خاطر گرما به سطح کاغذ می چسبد و به این صورت است که عمل کپی با طی شدن این مراحل انجام می شود.

مرحله آخر به این صورت است که هادی نوری به صورت خودکار با در معرض نور قرار گرفتن پاک می شود و تونرهای اضافی به وسیله ی تیغه خارج میشود.

بیشتر بخوانید: تونر: بنزین دستگاه فتوکپیتونر مناسب دستگاه های فتوکپیشارژ تونر دستگاه کپی.

استفاده از دستگاه کپی به صورت عمومی

آن چیزی که در مرحله اول باید بررسی شود کاغذ می باشد که شما با کشیدن کاغذ کش میتوانید متوجه شوید که آیا کاغذ در کاغذ کش وجود دارد یا نه و همینطور از اندازه کاغذ کش نیز باید مطمئن شوید.

برای اسکن گرفتن با دستگاه اگر میخواهید از صفحه ای اسکن بگیرید باید آنرا بصورت برعکس بر روی صفحه ی شیشه ای بگذارید و اسکن بگیرید. بعضی دستگاهها قابلیت گرفتن اسکن از چندین صفحه را دارند که باید برای این کار وارد تنظیمات شوید.

دستگاه فتوکپی تنظیمات متفاوتی دارند مانند یکرو زدن دو رو زدن صفحه و غیره. برای کپی گرفتن دکمه کپی را فشار دهید و در اینجا عملیات کپی انجام میشود.

اگر قصد راه اندازی یک دفتر فنی دارید، تهیه دستگاه کپی استوک پارسا پرینت به شما پیشنهاد می شود. دستگاه های ما از بهترین کیفیت و قیمت برخوردار هستند. کافیست با ما تماس بگیرید و پس از دریافت راهنمایی و مشاوره، مدل دلخواه خود را برای راه اندازی کسب و کار خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید