یکی از مواردی که در این وسیله های کپی بسیار مهم می باشد تونر است تونر کپی در هزاران مدل و با هزاران اسم وارد کشور می شود که درجه کیفیت های متفاوتی هم دارند و از ظاهر قابل تشخیص و تمایز نیست و در صورت این که تونر استفاده شده باکیفیت نباشد می تواند در دستگاه باعث از بین رفتن درام

شده و هزینه ای اضافی را برای مشتری ایجاد کند و یا ضعیف بودن تونر باعث استفاده بیشتر از تونر مکمب دستگاه یا همان دولوپر گردد و هزینه ای به مراتب بیشتر را برای خرید دولوپر به مشتری تحمیل کند ضمن این که علاوه بر این مشکلات داخلی تونر بی کیفیت عموما بعد از مدت کوتاهی چاپ خوبی هم نمی دهد.

راه های انتخاب تونر خوب

یکی از مطمئن ترین راه های انتخاب تونر، خرید آن از فروشنده ای که دستگاه کپی استوک را از آن خریدیم و یا تکنسینی که مدام تعمیرات دستگاه را انجام می دهد می باشد زیرا این اشخاص با دستگاه مد نظر آشنا بوده و به شرایط آن اشراف دارند و تونر بد، برای آن ها دردسر بیشتر دارد تا سود. بنابراین از اشخاص و موسسات نا معتبر به صرف ارزانتر بودن، تونر تهیه نکنید.

تفاوت تونر با کاتریج و جوهر

تفاوت تونر با کاتریج در این است که هنگامی که کاتریج تمام می شود نیاز به شارژ کردن دارد که با پر کردن محفظه مخصوص آن صورت می گرد و این کار معمولا توسط تکنسین انجام می شود مانند شارژ کاتریج پرینتر ها ولی تونر پس از مصرف تمام می شود و تعویض می گردد که معمولا توسط خود اپراتور انجام می شود.

تفاوت جوهر و تونر در این است که تونر نیاز به حرارت و پخته شدن بر روی کاغذ را دارد بنابراین وجود هیتر برای دستگاه های تونر دار الزامی است ولی جوهر نیازی به خشک کن ندارد.

تونر ها به دو دسته اصلی (اورجینال) و طرح (فله ای) تقسیم می شود که تونر اصل فقط یک مدل و مربوط به تولید کننده دستگاه است و طبعا از بقیه مدل ها گران تر است و تونر طرح شامل مدل های بسیاری است که هیچ کدام به کیفیت اصلی نمی رسد ولی بعضی مدل ها نزدیک به کیفیت اصل و بعضی بسیار ضعیف ترند ولی قطعا تمام انواع غیراصلی ارزان تر از تونر فابریک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید