در بازار پر از محصول بازار ماشینهای اداری دستگاه کاترپلاتر از جمله پرفروش ترین و پرکاربردترین آنها می باشد که با توجه به ارزان بودن قیمتش نسبت به دیگر ماشینهای اداری دستگاهی کاربردی و بسیار بدرد بخور می باشد.

در مقاله قبلی توضیحاتی راجع به کاربردهای کاترپلاترها و اصناف مورد استفاده ی آنها ارائه دادیم حال در این مقاله سعی می کنیم تا از نحوه ی استفاده ی این دستگاه ها اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم تا با آگاهی بیشتر و اطلاعات کاملتری اقدام به خرید این دستگاه کنید.

در ابتدا لازم است که برای آشنایی بیشتر با این دستگاه به معرفی قسمتها و قطعات مختلف آن و کاربرد هرکدام از آنها بپردازیم.

قسمتهای تشکیل دهنده ی دستگاه کاترپلاتر کدامند؟

  1. بدنه ی دستگاه: قسمت اصلی دستگاه که تمامی اعمال برش و کارهای دستگاه در این قسمت می باشد و در اصل مغز دستگاه را شامل می شود که عرض آن باتوجه به عرض دستگاه برش متغیر می باشد و قطر آن حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر می باشد.
  2. پایه ی دستگاه: این بخش از دستگاه عملکرد خاصی بجز نگهداشتن بدنه ی دستگاه و مخزنی برای نگهداشتن کاغذهای برش خورده می باشد و فلزی بوده و با پیچ به بدنه ی دستگاه متصل می شود.
  3. کرییج دستگاه: که محل قرار گرقتن تیغه یا مداد می باشد و با حرکت در عرض دستگاه عمل برش را با توجه به فرمان دریافتی از کامپیوتر انجام می دهد.
  4. اهرم های نگهدارنده ی کاغذ: در پشت بدنه ی دستگاه تعبیه شده اند و وظیفه ی آنها نگهداشتن مدیا یا همان کاغذ مورد نظر برای برش می باشد که از جمع شدن و جابجا شدن مدیا جلوکیری می کند و می تواند ۲ تا ۴ عدد باشد.
  5. غلطکهای کاغذ: بسته به مدل دستگاه ها و برند آنها می تواند یک عدد یا دو عدد باشد که در کف بدنه ی دستگاه قرار می گیرند و با چرخیدن به جلو یا عقب مطابق فرمان کامپیوتر مدیا را به جلو یا عقب هدایت می کند.
  6. کنترل پنل یا صفحه ی کنترل کننده ی دستگاه: در بالای بدنه ی دستگاه قرار دارد که از طریق یک نمایشگر کوچک وضعیت و فرمانهای فعلی دستگاه را نمایش می دهد و با دکمه هایی که بر روی آن نصب شده می تواند فرمان تغییر اندازه ی فشار یا سرعت برش و یا تست گرفتن فوری دستگاه را بدون نیاز به کامپیوتر اجرا کند.

قسمتهای تشکیل دهنده ی دستگاه کاترپلاتر

بیشتر بدانید: کدام مدل کاترپلاتر بهتر است و کاترپلاتر مختلف دارای چه ویژگیهایی هستند؟

متعلقات همراه دستگاه کاتر پلاتر:

بهمراه هر دستگاه یکسری لوازم برای راه اندازی آن وجود دارد که در کاترپلاتر شامل موارد زیر است:

  1. کابل برق یا کابل پاور دستگاه که برای روشن کردن دستگاه لازم است.
  2. کابل usb یا همان رابط کامپیوتر که برای اتصال دستگاه به کامپیوتر لازم است.
  3. تیغه های دستگاه که معمولا ۲ تا ۳ عدد می باشند و در بغضی از مدلها یک مداد هم وجود دارد که وظیفه ی برش یا رسم طرح را بر عهده دارند و از لوازم مصرفی دستگاه می باشند.
  4. سی دی نصب دستگاه که برای شناسایی دستگاه توسط کامپیوتر ضروری است.

متعلقات همراه دستگاه کاتر پلاتر:

نحوه کار با دستگاه های کاترپلاتر :

طریقه ی کارکرد با دستگاه های ما به این شکل است که پس از آنکه پایه ی دستگاه را نصب کردید و بدنه ی دستگاه را بر روی آن متصل نمودید و پس از اتصال کابلهای برق و کامپیوتر دستگاه و قرار دادن تیغه ی دستگاه در داخل مخزن خود بایستی اقدام به نصب دستگاه توسط سی دی مخصوص خودش نمایید و پس از نصب دستگاه اقدام به نصب نرم افزار کورل سازگار با دستگاه کرده و سپس می توانید با رسم طرح مورد نظر خود در کورل فرمان برش را از همان جا برای دستگاه صادر کنید و دستگاه اقدام به برش زدن نماید و فشار و سرعت دستگاه را هم می توانید از طریق کنترل پنل دستگاه تنظیم کنید. کارکرد با دستگاه کاترپلاتر به همین راحتی می باشد.

شرکت پارساپرینت با تولید دستگاه چاپ روی تیشرت و واردات کاترپلاتر چینی و همچنین دستگاه کپی استوک در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید