در مقالات قبلی راجع به کاترپلاتر توضیحات مختصری دادیم که این دستگاه مناسب برشهای منحنی می باشد و برای برش اشکال و حروف و دیگر نمادها از این دستگاه استفاده می شود. حال دراین مقاله قصد داریم راجع به اینکه کدام کاتر پلاتر بهتر است و انواع دستگاه های کاترپلاتر توضیح دهیم تا شما کاربر گرامی در زمان خرید بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

طبقه بندی کاتر پلاتر ها

۱- کاترپلاتر بر مبنای عرض برش:

یکی از ویژگیهای اصلی که کاترپلاتر ها بر اساس آن طبقه بنید می شوند عرض مدیای قابل برش است که از ۶۰ سانتی متر شروع و تا ۱۶۰ سانتی متر هم می باشد که در ایران از ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر معمول می باشد که بالطبع هرچقدر عرض برش کار بیشتر شود قیمت دستگاه بالاتر می رود ولیکن کیفیت برش در مدلهای عریض تر تفاوتی با مدلهای کوچک تر نمی کند.

۲- کاترپلاتر بر مبنای کشور سازنده:

از دیگر خضوصیاتی که دستگاه های کاترپلاتر را با آن طبقه بندی می کنند کشور سازنده ی دستگاه است که در ایران به سه کشور چین، کره و ژاپن تقسیم بندی می شود که تفاوت آنها در مقدار ضریب خطای کار، هنگ کردن دستگا، مقاومت تیغه ها و ظرافت برش می باشد که به ترتیب از لحاظ کیفیت دستگاه کاترپلاتر ژاپنی بعد کره ای و در آخر چینی است ولیکن موارد دیگری هم در انتخاب دستگاه باید درنظر گرفته شود و آن اینست که در حال حاضر مدلهای کره ای دیگر وارد نمی شوند بنابراین خرید این دستگاه ها که همگی گارگرده می باشند ریسک خرابی و پیدا نشدن قطعه ی مورد نظر را دارد و مدل ژاپنی هنوز به صورت آکبند و با گارانتی وارد می شود فقط مسئله اینست که قیمت یکدستگاه ژاپنی ۵ برابر یکدستگاه چینی است بنابراین اگر قیمت اولویت اول شما نیست بنابراین کاترپلاتر ژاپنی پیشنهاد معرکه ای است وگرنه بایستی از مدل چینی استفاده شود که انواع زیادی در بازار دارد پس حتما تاکید می شود که از مدلهای چینی باگارانتی و از شرکتی با سابقه ی طولانی در زمینه ی واردات این دستگاه خرید انجام شود تا امکان دریافت خدمات و قطعات وجود داشته باشد.

کاترپلاتر ژاپنی - پارساپرینت

۳- کاترپلاتر بر مبنای فشار و گرماژ کاغذ:

از دیگر خصوصیاتی که در کاترپلاترها قابل طبقه بندی است مقدار گرماژ کاغذی است که کاتر برش می دهد که هر چه بیشتر باشد دستگاه قوی تر و قیمت آن بیشتر است و فشار زیادتری می تواند بر روی کاغذ ایجاد کند.

۴- کاترپلاتر بر مبنای سنسور دوربر:

یکی از خصوصیات قابل طبقه بندی در کاترپلاترها داشتن سنسور دوربر است به این شکل که یک چشمی در دستگاه تعبیه شده است که اگر چاپی بر روی کاغذ انجام شده باشد این سنسور آن را تشخیص می دهد و اقدام به برش دور این طرح یا عکس می کند که به این دستگاه ها کاترپلاتر دوربردار یا کاترپلاتر چشمی دار یا کاترپلاتر سنسوردار می گویند. و اگر هم این سنسور نباشد کاترپلاتر ساده است و فرمان را ببه صورت مستقیم از کامپیوتر و از برنامه ی کورل و یا برنامه هایی شبیه آرت کات دریافت می کند.

کاترپلاتر دوربردار - پارساپرینت

 

شرکت پارساپرینت واردکننده و توزیع کننده دستگاه کاترپلاتر چینی با کیفیت درجه یک و بهمراه گارانتی و خدمات می باشد.

از دیگر محصولات ما نیز دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید