هرکسی که با کاغذ سر و کار دارد یا به صورت دائم و یا هر از گاهی سروکارش به دستگاه برش کاغذ افتاده است بنابراین اشنایی با این دستگاه ها چه بابت خرید وچه بابت آشنایی با طریقه ی استفاده مفید خواهد بود. این دستگاه مانند دستگاه کپی استوک از اقلام ضروری دفاتر فنی می باشد و جزو لاینفک چاپخانه ها میباشد در ادامه به معرفی انواع دستگاه برش کاغذ اشاره خواهیم کرد.

انواع دستگاه برش کاغذ

۱- کاتر کاغذ دستی:

این گروه از کاترها کوچک و رومیزی هستند و به صورت دستی عمل برش انجام میشود و از سایز A6 تا A3 نهایتا اندازه ی آنها می باشد و مناسب کارهای کم حجم و کارهایی که خیلی نیاز به دقت بالا ندارند مناسب هستند. این گروه از دستگاه ها به دو گروه ساده و قدرتی تقسیم میشوند که در مدل ساده نهایتا ۲۰ برگ را به صورت همزمان می توان برش زد ولیکن در مدل قدرتی تا ۴۰۰ برگ امکان برش دارند.

کاتر دستی - پارساپرینت

۲- کاترهای برقی:

یکی دیگر از انواع دستگاه برش کاغذ دستگاه های کاتر برقی می باشند که در این مدلها برش زدن کاغذ توسط دکمه ی الکترونیکی و به صورت اتوماتیک انجام می شود. در انواع کاترهای برقی مدلهای فلکه ای، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک وجود دارد که مدل فلکه ای پاین آمدن تنگ نگه دارنده ی کاغذ و همچنین گونیای جلو و عقب بردن کاغذ دستی است و صرفا برش برقی انجام می شود. در مدل نیمه اتوماتیک تنگ و برش برقی و به صورت اتوماتیک انجام میشود ولیکن گونیای دستگاه دستی می باشد. و در مدل تمام اتوماتیک همانطور که از اسمش پیداست تنگ و برش و گونیا کاملا برقی است و عملیات برش بدون دخالت دست انجام می شود.

کاترهای برقی در عرض های ۳۲، ۴۵، ۴۶ تا ۷۲ وجود دارد که نیروی محرکه دستگاه برق می باشد و دقت بالایی دارند و کاغذ تا ضخامت ۵۰۰ برگ را به صورت یکجا برش می زنند بنابراین از بهترین گزینه ها برای دفاتر فنی می باشد و دستگاه هایی مقاوم با خرابی بسیار کم هستند.

این مدل دستگاه ها از یک پایه کابینتی تشکیل شده که بدنه ی برش بر روی این دستگاه قرار میگیرد به غیر از مدلهای ۳۲ سانت که بدون پایه و رومیزی می باشند.

پارساپرینت ارائه کننده پرس حرارتی در انواع پرس دستی، پرس مگنتی، پرس پنوماتیک و پرس هیدرولیک پرس حرارتی ۶۰در۴۰ می باشد.

۳- کاترهای صنعتی:

این گروه از کاترها بزرگتر از عرض ۷۲ سانتی متر می باشند و به علت وزن زیاد تنگ و تیغه، باز و بسته شدن تیغه علاوه بر برقی بودن به کمک پمپ روغن انجام میشود تا این کار با سهولت و دقت بیشتری انجام شود. از لحاظ کارایی این گروه دستگاه ها تفاوتی با مدلهای برقی ندارند فقط دارای ابعاد بزرگتر و وزنهای بسیار بیشتر می باشند به شکلی که معمولا از جایی که قرار می گیرند جابجا نمی شوند. این دستگاه ها مناسب چاپخانه ها می باشد که بندهای کاغذ رو میبرند و تیراژ کار بالایی دارند. کاترهای صنعتی معمولا ساخت کشورهای آلمان، چک، یوگسلاوی، آمریکا می باشد برخلاف مدلهای برقی که معمولا چینی است.

کاتر برقی صنعتی - پارساپرینت

پارساپرینت مرکز پخش و فروش کپی استوک اروپا و ایران کارکرده بهمراه تعمیر و خدمات پس از فروش همچنین پارسا پرینت تولید کننده انواع دستگاه چاپ روی تیشرت نیز میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید