دستگاه لمینیتور یا همان پرس کاغذ انواع مختلفی دارد ولیکن کاربرد اصلی همه ی آنها پرس کردن کاغذ است حال در این مقاله قصد داریم به انواع این دستگاه ها و کاربرد اصلی آنها بپردازیم تا شما کاربران عزیز با اطلاعاتی کامل تر و دیدگاهی دقیق تر اقدام به خرید دستگاه مورد نظر خود بکنید.

انواع دستگاه لمینیتور کدامند؟

لمینیتور به انواع رومیزی یا کوچک و مدل طولی یا بزرگ تقسیم می شوند که به ویژگیهای هرکدام اشاره ای خواهیم داشت.

انواع دستگاه لمینیتور کدامند؟

۱- پرس کارت رومیزی:

به مدل های کوچک دستگاه لمینیتور معمولا پرس کارت می گویند که از سایزهای A6 تا A3 از لحاظ اندازه تقسیم بندی می شوند و در این مدلها کاغذ و طلق روی آن به صورت شیت می باشند و در قطعه های A5، A4 و یا A3 وجود دارند که برای ضخامت های کم مانند کاغذهای تحریر و برای تیراژ پایین مانند کارهای دفتر فنی دستگاه های مناسبی محسوب می شوند. عملیات پرس در این دستگاه ها به صورت پرس گرم انجام میشوند. البته پرس کارت سرد کوچک هم وجود دارد که در آنها انجام پرس توسط دست انجام می شود و عملیات پرس کاملا مکانیکی است.

پرس کارت رومیزی

۲- لمینیتور طولی:

گروه دیگر دستگاه های لمینیتور سری دستگاه های لمینیتور طولی می باشند که همانطور که از اسم آنها پیداست طول لمینیت از مدلهای رومیزی بزرگتر می باشد و از ۳۶ سانتی متر تا حتی ۱۶۰ سانتی متر متغیر می باشد. در مدلهای لمینیتور طولی امکان استفاده از کاغذ و طلق لمینیت به صورت شیت و به صورت رولی وجود دارد و در این مدل امکان پرس سرد و گرم وجود دارد همچنین در مدلهای طولی امکان برگشت عملیات پرس هم وجود دارد و در این مدلها امکان تنظیم سرعت و فشار وجود دارد.

کاربرد لمینیتور طولی:

پرس کاغذ یا مقوا و یا کارت مزایای زیادی دارد که از جمله میتوان به مقاومت بیشتر محصول اشاره کرد که از پاره شدن پاک شدن و یا مچاله شدن آن جلوگیری می کند همچنین به زیبایی آن کمک شایانی میکند.

از مصارف کاغذهای لمینیت شده می توان به پرس کارت های شناسایی یا کارت های مالکیت اشاره کرد و یا اسناد مهم مالکیت و یا کارت های شناسایی که نیاز به اشتفاده دائم بر روی سینه و یا به صورت گردنی مورد استفاده قرار میگیرد.

از دیگر مصارف لمینیتور پرس چاپ های نفیس مانند عکس، تابلوهای تبلیغاتی، بروشورها، استندهای نمایشگاهی و مشابه آن را نام برد که در قسمت تبلیغاتی و عکاسی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

گاهی اوقات مصارف خاصی بسته به تمایلات کاربر برای این دستگاه وجود دارد که می تواند مصارف متفاوتی را رقم بزند.

برای کسانی که تیراژ بالایی دارند و ابعاد گسترده ای را می خواهند لمینیت کنند و قطر محصول آنها متفاوت است و سرعت انجام کار برایشان مهم است ما لمینیتور طولی را پیشنهاد میکنیم.

شرکت پارساپرینت تولیدکننده پرس حرارتی ایرانی، دستگاه چاپ روی تیشرت و واردکننده پرس سابلیمیشن چینی و همچنین مونتاژ کننده انواع پلاتر سابلیمیشن یک مجموعه ی کامل سابلیمیشن در کنار کاغذ سابلیمیشن و جوهر سابلیمیشن به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید