در چندین مقاله ی قبل در مورد اهمیت مواد خام دستگاه چاپ سابلیمیشن و هر دستگاه چاپ دیگری صحبت کردیم و تاثیر چشمگیر آن را روی کیفیت چاپ و طول عمر دستگاه یادآور شدیم.همینطور در مقاله ی قبلی در مورد اینکه چطور میتوانیم کیفیت خوب یا بد مواد خام دستگاه را تشخیص دهیم که اولین نکته در مورد کاغذ سابلیمیشن بود که نکاتی را گوشزد کردیم.حال در اینجا میخواهیم در مورد دیگر مواد خام صحبت کنیم که چطور میتوانیم تشخیص دهیم که کیفیت آنها چگونه است تا در آینده به مشکل نخوریم.

همانطور که میدانید فرآیندی که باعث می شود چاپ سابلیمیشن صورت بگیرد تبدیل حالت جامد جوهر سابلیمیشن مستقیم بدون تبدیل شدن به مایع،به حالت گاز می باشد.

مورد اولی که نشان دهنده کیفیت بالا یا پایین جوهر سابلیمیشن می شود:

۱:میزان انتقال جوهر می باشد هرچقدر میزان انتقال جوهر پایین باشد نتیجه چاپ شما چیزی نخواهد شد جزآنکه چاپی بسیار کمرنگ داشته باشید وقتی شما این حالت را در چاپ ببینید مسلما مجبور می شوید پاشش را بیشتر کنید که بهتر است بدانید این عملکرد باعث می شود هد دستگاه بعد از مدتی معیوب شود از دیگر مشکلات پاشش بالا این است که شما به اجبار باید از کاغذ گرماژ بالا استفاده کنید چون این امر باعث زیاد خیس شدن کاغذ می شود و بالطبع هزینه ی بالاتری را به دنبال دارد.پس ببینید یک ایراد در جوهر باعث هم مشکلات چاپی، هم ایجاد مشکلات در دستگاه و هم تقبل هزینه ی بالا برای شما خواهد بود.

۲- مورد دیگری که نشان دهنده کیفیت جوهر میشود سایز ذرات می باشد.خب این کاملا مشخص است که اگر ذرات بزرگ باشند بعد از مدتی تمام روزنه هایی که در هد وجود دارد مسدود می شود و جدا از این موضوع کیفیت کار شما نیز پایین می آید پس بهتر است بدانید که ذرات اینقدر باید کوچک باشند که با ذره بین قابل مشاهده باشند.

۳- مورد سوم، تغییر رنگ جوهر بعد از نشستن روی کار و خشک شدن می باشد به طور مثال می توانیم بگوییم که رنگ مشکی در جوهرهای بی کیفیت به بوری می زند و رنگ قرمز نیز حالت آجری به خود می گیرد .

۴-مورد چهارم اندازه ی نمک می باشد وجود نمک در جوهر باعث سرعت تصعید می شود ولی این اندازه باید متعادل باشد چون اگر زیاد باشد بازهم باعث مسدود شدن نازل پرینترمی شود.

۵-مورد پنجم که نشان دهنده کیفیت جوهر می باشد میزان ویسکوزیته است که هرچه این میزان پایین باشد در حین پاشش رنگ پخش می شود و حتی زمانی هم که رنگ روی کاغذ می رود باز رنگ پخش می شود.

۶-مورد ششم که بسیار تشخیص آن هم می تواند راحت باشد سرعت خشک شدن است که هرچه این سرعت کند تر باشد باعث کیفیت پایین در دستگاه می شود و هرچه سرعت آن بالا تر باشد به هد دستگاه آسیب می زند در نتیجه شما باید رطوبت محیط را برای جلوگیری از این مشکل بالا ببرید.

۷-مورد هفتم phجوهر می باشد که هم در نگهداری آن تاثیر دارد و هم در کیفیت.

برای دریافت اطلاعات در زمینه ی دستگاه کپی استوک و دستگاه چاپ روی تیشرت کلیک کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید