همانطوری که میدانید و در مقالات قبلی هم مکرر به آن اشاره کردیم. برای انجام صفر تا صد چاپ سابلیمیشن نیاز به دو دستگاه اصلی است که یکی پرس حرارتی و دیگری پرینتر یا پلاتر سابلیمیشن می باشد که این دستگاه ها زمانیکه عریض باشند بنام پلاتر سابلیمیشن نامیده میشوند.

پلاتر سابلیمیشن برای ایجاد یک تصویر باکیفیت و شفاف و بدون ایراد بر روی کاغذ سابلیمیشن نقش اساسی دارد بنابراین لازم و ضروری است که قبل از خرید این دستگاه اظلاعات کافی در مورد این گروه دستگاه ها داشته باشید از همین رو در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات مفیدی در مورد دستگاه های پلاتر سابلیمیشن به شما ارائه بدهیم تا با دیدگاهی بازتر و اطلاعاتی کامل تر اقدام به تهیه ی این دستگاه نمایید.

پلاتر سابلیمیشن-پارساپرینت

هد پلاتر سابلیمیشن:

قلب هر دستگاه پرینتری هد آن دستگاه می باشد که ارائه دهنده ی کیفیت اصلی چاپ می باشد. پلاترهای سابلیمیشن هم از این قاعده مستثنی نیستند و هد آنها بخش اعظمی از کیفیت چاپ و قیمت دستگاه را شامل میشود.

باتوجه به توصیه ی بالا اکیدا توصیه میشود که هد دستگاه مورد نظرتون آکبند باشد و در حضور شما بر روی دستگاه نصب شود زیرا هدهای کارکرده با توجه به مجهول بودن نحوه ی استفاده ای که از آنها شده و همچنین باتوجه به عمر کوتاه این مدل هدها، به زودی باعث ایجاد هزینه ی هنگفت شده ضمن اینکه از اول هم کیفیت قابل توجهی نمیدهد بنابراین توصیه ی اول اینکه از هد آکبند استفاده کنید.

مورد بعدی نوع و برند هد می باشد که در ایران هد اپسون رایج است و تقریبا در تمام پلاترها مورد استفاده قرار میگیرد و از مذل dx5, dx7 و ۵۱۱۳ و ۴۷۲۰ تشکیل می شود.

هد اپسون ۵۱۱۳ تقریبا منسوخ شده و دیگر تولید نمیشود بنابراین نباید در لیست انتخاب شما قرار گیرد ولیکن هد اپسون ۴۷۲۰ از نظر ساختاری بسیار شبیه ۵۱۱۳ بوده ولیکن جدیدتر است و انتخاب مناسبی برای هد پلاتر سابلیمیشن می باشد.

هد ۵ و ۷ به یکدیگر بسیار شبیه هستند و تقریبا میشه گفت از لحاظ کیفیت و سرعت چاپ و حتی قیمت یکی هستند با این فرق که مدل ۵ در ایران بهتر یافت میشود.

هد و برد پلاتر-پارساپرینت

برد پلاتر سابلیمیشن:

مورد مهم بعدی در دستگاه های پلاتر، برد دستگاه می باشد که مغز دستگاه محسوب میشود و همه ی فرمانهای عملیاتی پلاتر از این قسمت صادر میشود که اگر آکبند باشد بهتر است ولیکن اگر برد کارکرده تهیه میکنید بایستی مطمئن باشید که لوازم و مشابه آن در بازار موجود است. برخلاف هد که ژاپنی می باشد بردها معمولا چینی هستند که تحقیق کنید برند معتبری باشند.

بدنه پلاتر:

مورد بعدی بدنه ی پلاتر است که از اسکلت آهنی تشکیل دهنده ی دستگاه است و ترفند مهمی که می توان به شما یاد داد که با هزینه ای به مراتب کمتر یکدستگاه پلاتر آکبند تهیه کنید همین بخش بدنه است که اگر تمام تستهای حرکتی و هیترها و رول بازکن و جمع کن آن درست باشد برخلاف هد و برد نیازی به آکبند بودن بدنه نیست و با یک بدنه ی کارکرده ی تمیز میتوانید معادل یکدستگاه آکبند از کمپانی چاپ بزنید.

شرکت پارساپرینت با مونتاژ تمامی قطعات آکبند بر روی بدنه ی سلامت کارکرده ، پلاترهای سابلیمیشن آکبند به شما تحویل میدهد با قیمتی بسیار پایین تر از پلاترهای وارداتی آکبند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید