برخلاف عموم چاپ های مختلف که معمولا از صفر تا صد آن توسط یک دستگاه صورت می گیرد در چاپ سابلیمیشن عملیات چاپ توسط دو دستگاه انجام می شود که:

  1. یک دستگاه بنام پرینتر سابلیمیشن وظیفه چاپ را برعهده دارد.
  2. و دستگاه دیگر پرس سابلیمیشن است که وظیفه آن تثبیت چاپ منتقل شده از کاغذ بر روی مدیای مورد نظر است.

در این مقاله راجع به پرینتر سابلیمیشن و انواع آن توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

پرینترهای جوهرافشان اپسون

یکسری از پرینترهای سابلیمیشن در عرض A4 تا A3 وجود دارد که این سری از پرینترها برند اپسون است در مدلهای جوهرافشان و دارای تانک مخصوص جوهر می باشد. این گروه از پرینترها بنام پرینترهای جوهرافشان اپسون سری تانک خور معروف است که تفاوتی با پرینترهای معمولی ندارد بجز اینکه بجای جوهر ساده چاپ از جوهرهای سابلیمیشن در این دستگاه ها استفاده می شود. کار کردن با این دستگاه ها بسیار راحت است و دارای مقاومت بالایی می باشند.

تنها بایستی از هد این پرینترها به خوبی مراقبت شود زیرا اگر مدتی چاپ نزند هدها خشک می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند و یا اگر از جوهر نامرغوب استفاده شود باعث گرفتگی هد می شود که نیاز به شستشوی هد می باشد که هم هزینه بر است و هم عمر هد دستگاه را کم می کند. قیمت هد دستگاه های ذکر شده دست کمی از قیمت خود دستگاه ندارد بنابراین بسیار مهم است که به خوبی از هد این پرینترها نگهداری شود. این مدل پرینترها در دو سایز A4 و A3 تولید می شوند که قابلیت چاپ هر اندازه کاغذ کوچکتر از اندازه ی خود را دارند بنابراین پرینتر سایز A3 تمام اندازه های نرمال بازار را چاپ می کند.

این گروه پرینترها مدلها و شماره های مختلفی دارند که یکسری از این مدلها قدیمی تر بوده و یکسری جدیدتر ولیکن تفاوت چندانی در کارکرد مدلهای قدیمی و جدید وجود ندارد تنها فرق اینست که در سری های جدید تانک تونر به صورت فابریک از طریق کارخانه به دستگاه متصل شده است در صورتیکه در مدلهای قدیمی اینگونه نبود.

پرینترهای چاپ عریض

گروه دوم پرینترهای سابلیمیشن، پرینترهای چاپ عریض می باشد که عرض چاپ در آنها از ۱۸۰ سانتی متر تا ۵۰۰ سانتی متر است که اساس کار چاپ این دستگاه ها با اساس چاپ دستگاه های چاپ بنر اکوسالونت یکی بوده و دارای یک ساختار هستند با این تفاوت که جوهر مورد استفاده آنها با هم متفاوت است. پرینترهای چاپ سابلیمیشن با انواع هد اپسون و ریکو در بازار وجود دارد که هد اپسون بسیار متداول است در بازار و در عرض های چاپ ۱۸۰، ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۲۰ و حتی ۵۰۰ سانتی متر ارائه می شود. هرچه عرض چاپ بیشتر باشد وزن بدنه دستگاه سنگین تر و بالطبع دستگاه گرانتر می شود.

یکی از فعالیتهای اصلی شرکت پارسا پرینت تبدیل و اسمبل دستگاه های چاپ بنر یا اکوسالونت به دستگاه های چاپ سابلیمیشن می باشد که با وجود اینکه تمام قطعات آکبند می باشد ولیکن از قیمت نوی این دستگاه ها در بازار بسیار ارزانتر می باشد. برای تهیه دستگاه چاپ روی تیشرت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید