پاک کردن حافظه پرینتر جزو مسائلی است که عملکرد آن بسیار راحت می باشد ولی مشکلات عمده ای که در پرینتر به وجود می آید را برطرف می کند.

وقتی ما اطلاعاتی را از کامپیوتر به داخل پرینتر می فرستیم، تمام این اطلاعات در قسمتی ار پرینتر ضبط می شود که به آن spoolگفته می شود.

زمانهایی می شود که وقتی فرمانی به پرینتر می دهیم ولی دستگاه قادر به پرینت گرفتن نمی باشد.

در این زمان است که شما باید حافظه ی داخلی پرینتر را که به دلیل همین فرمانهای پشت سر هم به وجود می آید را پاک کنید.

زمانهایی کاربران احساس می کنند که دلیل چاپ نگرفتن دستگاه، گیر کردن کاغذ می باشد ولی در اصل این نیست شاید زمانهایی یکی از دلایل همین باشد ولی نه همیشه!

بهتر است بعد از اینکه کاغذ را چک کردید و متوجه گیر نکردن آن شدید بعد از آن حافظه ی داخلی دستگاه پرینتررا نیز یک. سری بزنید و آن را خالی کنید خواهید دید که به راحتی مشکل شما حل خواهد شد.

البته زمانهایی است که این مشکل حتی بعد از پاک کردن حافظه نیز در جای خود باقی است که باید بگوییم که امکان به وجود آمدن مشکل سخت افزاری وجود دارد که باید باید با کارشناس مربوطه هماهنگ شود.

مراحلی که برای پاک کردن حافظه در نظر گرفته شود:

نحوه ی پاک کردن حافظه ی دستگاه پرینتردر دستگاههای مختلف، متفاوت می باشد ولی این کار در کلیه دستگاهها ۳ روش کلی دارد:

۱- لغو چاپ ۲- ریست کردن ۳- پاک کردن حافظه

بعد از انجام دادن این مراحل اگر مشکل از پر شدن حافظه باشد حتما برطرف خواهد شد.

همچنین شما می توانید انواع محصولات پارسا پرینت را مشاهده کنید و با خواندن ویژگی و خصوصیت هر یک مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

مراحل لغو کردن دستورات چاپ:

باید بگویین توضیحات الان در مورد کامپیوتر می باشد که اگر می خواهید این را انجام دهید باید وارد پنجره ی Control panel شوید و در این پنجره گزینه ی devices and printers را انتخاب کنید .

امکان دارد دستگاه شما به چند پرینتر متصل باشد پس نام پرینتری را که قصد پاک کردن اطلاعات آن را دارید پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید و گزینه ی See What’s Printing را انتخاب کنید.

منوی جدید به دنبال انتخاب این پنجرا باز می شود که در آن گزینه ی جدیدی برای انتخاب بله یا خیر پیش روی شما قرار می گیرد به نامCancel all document این گزینه به شما میگوید که اطلاعات شما پاک شود یا خیر که شما در ادامه yes را انتخاب می کنید.

بعد از رد کردن این مراحل خواهید دید که به راحتی تمام اطلاعات پرینتر شما پاک می شود خوب است این را بدانید که اگر پرینتر شما به شبکه وصل باشد یعنی چندین کامپیوتر را ساپورت کند باید تمام این مراحل را در کلیه کامپیوتر ها انجام دهید تا حافظه ی دستگاه کامل پاک شود.

ریست فکتوری و پاک کردن حافظه:

اگر حافظه ی دستگاه از طریق ویندوز پاک نشد باید به این حالت این کار را انجام دهید که دستگاه را خاموش کنید آن را از برق بکشید سپس بعد از چند دقیقه که صبر کردید و حافظه کاملا خالی شد آن را به برق بزنید وقتی ویندوز بالا آمد صبر کنید تا پرینتر مراحلی را که مربوط به راه اندازی آن می باشد طی کند

شرکت پارسا پرینت parsaprint.ir از بهترین ارائه دهندگان دستگاه چاپ روی تیشرت و دستگاه کپی استوک می باشد که دفتر فروش و همچنین نمایشگاهی برای محصولات در تهران دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید