دستگاه فتوکپی استوک دستگاهی است که تولید آن در کشور سازنده متوقف شده و این دستگاه ها با کارکرد کم و سلامت قطعات وارد ایران می شوند که مشابه دستگاه های در حد آکبند می باشد.

امروزه در ایران به دلیل افزایش قیمت دلار و قیمت بسیار زیاد دستگاه کپی آکبند و به صرفه نبودن این هزینه، خرید و فروش و استفاده از فتوکپی استوک بسیار مورد توجه بوده و متداول است.

در پارسا پرینت این دستگاه ها پس از ورود به کشور، زیر نظر تکنسین کاملا بازسازی شده و رفع ایراد و بازبینی و سرویس کامل ( جنرال سرویس ) می شود و قطعات در صورت مستهلک و یا خراب بودن تعویض می شود و پس از جنرال سرویس به صورت صد در صد سالم و آماده به کار، تحویل مشتری می گردد.

گاهی اوقات علی رقم کم کارکرد بودن قطعات فتوکپی های استوک این شرکت، به صلاح دید تکنسین و گاهی با توجه به دوری مسافت مشتری و به منظور کم کردن ریسک خرابی دستگاه و احتیاط بیشتر، آن قطعه را تعویض و به هزینه ی شرکت قطعه ی نو جایگزن می گردد تا حداکثر رضایت مشتری حاصل گردد و عمر مفید دستگاه افزایش یابد. این فرآیند بیشتر در مورد قطعات مصرفی که استهلاک بیشتری دارند صورت میگیرد مانند: غلتک های کاغذ کش، درام، بلید درام، کلاچ کاغذ کش، هیترولر، ایمیج و … .

دستگاه فتوکپی استوک به چند گروه تقسیم می شود

گروه اول: فتوکپی استوک اروپا، این دستگاه ها که اصطلاحا به نام استوک اروپا معروف می باشند، دستگاه هایی می باشند که از خارج از کشور وارد شده و تاکنون در ایران مورد استفاده قرار نگرفته و شما صاحب اول این دستگاه در ایران هستید. این دستگاه ها قیمت های بالاتری دارند و مدل های جدیدتری را شامل می شوند و مقدار کارکرد آن ها کمتر و استهلاک کمتری را متحمل شده اند.

گروه دوم: فتوکپی استوک ایران، این دستگاه ها که اصطلاحا به نام استوک ایران معروف می باشند، دستگاه های هستند که از خارج از کشور وارد شده ولی در ایران فروخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است و صاحب آن به هر دلیلی تصمیم به فروش این دستگاه گرفته است و شما صاحب اول این دستگاه در ایران نیستید. این نوع دستگاه ها نسبت به مدل اروپا بیشتر کار کرده اند و قیمت پایین تری از دستگاه کپی استوک اروپت دارند.

این دو گروه که خدمت شما معرفی شد هر کدام مزایا و معایبی دارند که بطور خلاصه بیان میکنیم.

مزایای کپی استوک اروپا

۱ – کارکرد این دستگاه ها بسیار کم بوده و می توان گفت در حد آکبند می باشند.

۲ – قطعات داخل این دستگاه ها به علت کمتر مستهلک شدن سالم تر بوده و عمر مفید بیشتری دارد.

۳ – احتمال بروز ایراد و خرابی در این دستگاه ها به خاطر قطعات نو تر و کارکرد کمتر حداقل می باشد.

۴ – این گروه دستگاه ها شامل مدل های جدیدتر و به روزتر می باشد و دارای امکانات بالاتر.

معایب فتوکپی استوک اروپا

۱ – این گروه از دستگاه ها بالا ترین قیمت ها را بین دستگاه ها دارا می باشد و امکان خرید برای هر بودجه ای مقدور نیست.

۲ – تشخیص مدل اروپا بودن دستگاه ها توسط اشخاص عادی مقدور نیست و حتی گاهی توسط کارشناس هم قابل تشخیص نمی باشد و حتما خرید باید از محل معتبر و قابل اعتماد صورت گیرد.

۳ – قطعات دستگاه های اروپا به دلیل جدید تر بودن دستگاه، گران تر بوده و محدود تر می باشد.

۴ – تکنسین مجرب که آشنا به دستگاه باشد در کپی استوک اروپا به دلیل جدید تر بودن و تازه ورود بودنش محدود تر است خصوصا در شهرهای دور.

مزایای دستگاه کپی استوک ایران

۱ – قیمت این دستگاه ها بسیار مناسب و قابل تطبیق با هر بودجه ای می باشد.

۲ – در این سری دستگاه ها این شانس وجود دارد که صاحب قبلی این دستگاه در ایران از دستگاه کار زیادی نکشیده باشد و از دستگاه خوب نگه داری کرده باشد و در این صورت این دستگاه علی رقم کار در ایران و قیمت استوک ایران از لحاظ سلامت مشابه دستگاه مدل اروپایی می باشد.

۳ – در دستگاه فتوکپی های انواع ایرانی قیمت قطعات ارزان تر بوده و فراوانی بیشتری دارد و در مورد قطعات اصلی و حساس مانند پنل ال سی دی، امکان تهیه قطعه کارکره بیشتر است در صورتی که در مدل های اروپا کارکرد در صورت بروز چنین مشکلی حتما باید قطعه با رقمی نجومی وارد شود و ممکن است چند هفته ای دستگاه از کار بیوفتد.

۴ – تکنسین آشنا با این سری دستگاه ها به علت این که این مدل ها مدت بیشتری در ایران بوده فراوان تر است و انتخاب های بیشتری در اختیار صاحب دستگاه قرار می گیرد و وقت و هزینه ی کمتری صرف تعمیرات دستگاه می شود.

معایب دستگاه فتوکپی استوک ایران

۱ – این دستگاه ها نسبت به معادل اروپایی خود بیشتر مستهلک شده و کار کرده اند.

۲ – در این سری دستگاه ها به دلیل کارکرد بالاتر، احتمال خرابی دستگاه و بروز ایراد، سریع تر و بیشتر است.

۳ – این گروه دستگاه ها نسبت به مدل های استوک اروپا قدیمی تر بوده و سال ساخت آن ها عقب تر و گاها از امکانات کمتری برخوردار اند.

۴ – این انواع به خاطر سال های طولانی تری که کار کرده با توجه به این که هر روز مدل های جدید تر به بازار می آید، نسبت به مدل اروپا زود تر از رده خارج می شود.

بررسی موارد مهم در انتخاب یک دستگاه کپی خوب

از دیدگاه یک کارشناس، موارد بسیاری را می توان در ارتباط با یک دستگاه کپی ملاک و معیار قرار داد ولی ما این جا تصمیم به ارائه ی نکاتی داریم که با توجه به این موارد یک شخص نا آشنا با دستگاه کپی هم بتواند تا حدود زیادی از وضعیت دستگاه با خبر شود.

۱ – یکی از تست های راحت ‌و قابل رویت بازدید چاپ دستگاه و تست کیفیت آن می باشد. چاپ یک دستگاه سالم باید دارای رنگ یکنواخت در کل سطح، بدون خط و یا کچلی و یا نقطه ی اضافی، کنتراست بالا و پر رنگ باشد. بهترین روش تشخیص این تست گرفتن نمونه تست دستگاه می باشد که در حافظه همه ی دستگاه ها وجود دارد.

۲ – در چاپ تعداد بالا کاغذ در دستگاه گیر نکند و یا خیلی کم گیر کند.

۳ – صدای اضافی و نا متعارفی در هنگام کار دستگاه شنیده نشود.

۴ – قطعات گران قیمت و کمیاب مانند صفحه پنل ال سی دی، بردهای دستگاه، تانک درام، ترانسفر و دوبلکس شکستکی و ضربه خوردگی نداشته باشد.

۵ – حتما از محلی معتبر و دارای تجربه و تجهیزات کافی در زمینه خدمات، دستگاه خریداری شود. ممکن است شما از شخصی مصرف کننده یک دستگاه را با قیمت پایین تر و ارزان تر تهییه کنید مانند آگهی های دیوار ولی در زمانی که دستگاه خراب شود و یا ایرادی داشته باشد که شما در زمان خرید متوجه نشده باشید در آن زمان شخص فروشنده پاسخگو نیست و امکان خدمات رسانی به شما را ندارد و شرکت های دیگر هم ممکن است بسیار دیر و گران به شما خدمت رسانی کنند. ولی شرکت ها و فروشگاه های معتبر در زمینه فروش فتوکپی که سابقه ی زیادی در این زمینه دارند ممکن است دستگاه کپی استوک کمی با قیمت بالا تر داشته باشند ولی قطعا دستگاهی سالم تر و همراه با خدمات پس از فروش با تضمین قطعات به شما ارائه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید