چاپ سابلیمیشن وابسته به المانهای بسیاری است و ایراد در هر کدام از آن موارد می تواند باعث کاهش کیفیت چاپ گردد و اسباب دلگیری کاربر را فراهم میکند. ولی نکته ای که باید در چاپ سابلیمیشن درنظر گرفته شود اینست که این چاپ بسیار متکی به تجربه است که براثر آزمون و خطاهای فراوان بر روی انواع محصولات بدست می آید بنابراین جدای از اینکه رعایت نکات فنی در ارائه ی چاپ خوب مهم می باشد ولیکن بایستی هر شخص با تکیه بر تجربه ی شخصی خود به بالاترین حد چاپ از نظر کیفیت دست پیدا کند.

در این مقاله به توضیح بعضی از نکات پرداخته میشود که رعایت آنها میتواند در ارائه ی چاپ باکیفیت بسیار مسمر ثمر باشد.

نکاتی برای چاپ با کیفیت سابلیمیشن

۱- تجهیزات مناسب:

برای انجام صفر تا صد چاپ سابلیمیشن تجهیزاتی لازم است که شامل دو دستگاه و ملزومات کناری آنها می باشد که اولین مورد آن پرینتر مخصوص چاپ سابلیمیشن است که وظیفه ی این دستگاه چاپ طرح مورد نظر روی کاغذ حرارتی مخصوص است که این دستگاه برای چاپ های تا حد A4 پرینترهای اپسون L805 است و در مورد چاپ های تا حد A3 پرینتر اپسون L1800 می باشد که دارای تانک مخصوص جوهر می باشند و برای چاپ سابلیمیشن بالاترین کیفیت را ارائه می دهند و برای چاپ های بزرگتر از A3 نیاز به پلاترهای عریض سابلیمیشن است که دارای ابعاد مختلف و انواع هد می باشند ولیکن دو هدی که در این دستگاه ها مرسوم است هد اپسون ۴۷۲۰ و dx5 است که میتواند از یک هد تا چهار هد باشند که تعداد هد تاثیری در کیفیت چاپ ندارد و تاثیر گذار در سرعت چاپ دستگاه است.

توصیه ی دیگری که در مورد پرینترهای سابلیمیشن میشود اینست که از پرینترهای آکبند استفاده شود زیرا هدهای کارکرده دارای نازل گرفتگی بوده و چاپ خوبی ارائه نمی دهند.

مورد مهم دیگر در تجهیزات، داشتن یک پرس حرارتی سالم و باکیفیت و با ایجاد حرارت و فشار یکنواخت استکه می تواند دستی، نیمه اتوماتیک، و تمام اتوماتیک به صورت پنوماتیک یا هیدرولیک باشند.

درکنار این دو دستگاه داشتن جوهر سابلیمیشن مرغوب و کاغذ سابلیمیشن باکیفیت میتواند در یک چاپ خوب نقش بازی کند.

پرس حرارتی پنوماتیک-پارساپرینت

۲- لوازم جانبی مناسب:

این موارد که میتواند به سهولت و کیفیت کار کمک کنند عبارتند از دستکش حرارتی برای جلوگیری از سوختگی دست هنگام کار و همچنین چسب های نسوز برای ثابت کردن محصول که در زمان چاپ جابجا نشود و همچنین کاغذهای نسوز برای زیر و روی محصول که میتواند باعث افزایش کیفیت شود.

۳- نرم افزارهای ضروری:

آشنایی ابتدایی با نرم افزارهای عکس و طراحی مانند photoshop و coreldraw بسیار میتواند به شما برای انجام چاپ دلخواه کمک کند.

نرم افزار فتوشاپ-پارساپرینت

۴- استفاده از تجربه و دانش کارشناسان:

استفاده از تجربیات کاربران قدیمی تر چاپ سابلیمیشن و همچنین کارشناسان محصولات سابلیمیشن و همچنین مشاهده ی فیلم های آموزشی میتواند بسیار سودمند باشد.

۵- فشار و دما و زمان و رطوبت:

این سه پارامتر بسیار در کیفیت چاپ مهم می باشند که فشار و دما و زمان مربوط به پرس حرارتی می باشد که اگر دما بیش از حد باشد رنگ را میشوزاند و اگر خیلی کم باشد انتقال طرح به صورت کامل و باکیفیت صورت نمیگیرد و اگر انتقال گرما در سراسر پرس به صورت یکنواخت نباشد چاپ هم یکدست انجام نمیشود که موارد اول و دوم مربوط به اپراتور و مورد سوم مربوط به سازنده ی پرس است.

زمان هم یک رابطه ی معکوس با دما دارد یعنی هرچه دما بالاتر باشد زمان باید کمتر باشد تا بالانس این دو پارامتر بالاترین کیفیت چاپ را به ما بدهد.

ولیکن رطوبت موردی است که خیلی به آن پرداخته نشده و گاهی میتواند باعث ایجاد اشکال در چاپ شود به این صورت که گاهی یک حرارت ۵ تا ۱۰ ثانیه ای بر روی محصول میتواند باعث از بین رفتن رطوبت آن شده و چاپ ایده الی را ایجاد کند.

۶- آزمون و خطا:

موارد مهم ذکر شد ولیکن مهمترین مورد انجام بارها و بارها چاپ توسط کاربر است که این آزمون و خطا ، تجربه ی کافی برای انجام چاپ عالی را به کاربر ارائه میدهد.

شرکت پارساپرینت با تولید پرس های حرارتی و مونتاژ پلاترهای سابلیمیشن و تولید انواع دستگاه چاپ روی تیشرت حرف اول را در این صنعت پرکاربرد میزند بنابراین برای مشاوره و خرید میتوانید از طریق لینک تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید