در کشور ما امروزه صد ها مدل دستگاه فتوکپی با برند ها، مدل ها و قابلیت های متفاوت به صورت استوک وجود دارد و همین موضوع تشخیص کیفیت دستگاه و به قیمت بودن آن را برای خریدار سخت و پیچیده کرده است. به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا حدودی در مورد نحوه ی کارشناسی و ارزش گذاری دستگاه های کپی صحبت کنیم.

چه پارامتر های قیمت گذاری در کارخانه سازنده تعیین می شود؟

  1. اولین پارامتر مهم در قیمت، سال ساخت یا به عبارتی جدید تر بودن دستگاه است که این موضوع در قیمت دستگاه بسیار اثرگذار است و بالطبع هر چه سال ساخت جدید تر باشد قیمت آن بالاتر است که مدل های کپی استوک اروپا از این جمله می باشد.
  2. مورد مهم دیگر در قیمت، سرعت چاپ دستگاه یا همان تعداد کپی در دقیقه می باشد که هر چقدر این سرعت بیشتر و تعداد آن بالا تر باشد قیمت افزایش می یابد.
  3. عامل موثر دیگر در قیمت گذاری دستگاه ویژگی ها و لوازم جانبی است مانند دوبلکس، ای دی اف، فینیشر، برد پرینتر و اسکنر و فکس، صفحه نمایشگر لمسی و رنگی بودن آن و مقدار حافظه.

استوک اروپا و ایران و تعیین قیمت

موارد بالا که مطرح شد مواردی هستند که در کارخانه سازنده دستگاه تعیین می شوند و قابل تغییر نمی باشند ولیکن مواردی هم وجود دارد که قابلیت تغییر دارند و به مرور زمان و نحوه نگهداری دستگاه مربوط می باشند که این موارد هم در قیمت گذاری دستگاه کپی استوک موثر است.

  • یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت که در کارخانه تعیین نمی گردد و مربوط به نحوه نگهداری است، استوک ایران یا اروپا بودن دستگاه است. استوک اروپا دستگاه کارکرده ای است که بسیار کم استفاده شده و لوازم آن در حد نو است و بسیار کم مستهلک شده و تا به حال در ایران مورد استفاده قرار نگرفته است و استوک ایران دستگاهی است که کنتور آن بیشتر بوده و بیشتر مستهلک شده در نتیجه نوع اروپایی قیمت بیشتری نسبت به نوع ایرانی دارد.
  • مورد دیگر در قیمت دستگاه وضعیت قطعات است که هرچقدر تمیز تر و نو تر باشند در افزایش قیمت موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید