زمانیکه در مورد قیمت دستگاه های کپی می خواهیم صحبت کنیم همان سوالی برایمان پیش می آید که در مورد انواع دستگاه های کپی پیش می آمد. زیرا دستگاه های فتوکپی از مراجع غیر ایرانی بعد از ۵ سال خریداری می شود و با برطرف کردن عیوب آنها، برای عملکرد بهتر به مصرف کنندگان می فروشند و این کار مخصوص مراکزی است که دستگاه های کپی دست دوم و استوک می فروشند.

دلیل پر طرفدار بودن استفاده از دستگاه های کارکرده کپی

این امر هم برای فروشندگان هم برای خریداران سودمند می باشد.

برای فروشندگان به این دلیل سودمند است که تقاضا برای خرید دستگاه های استوک به دلیل قیمت متعادل آن بالاتر است.

و برای خریداران نیز سودمند می باشد. زیرا هستند کسانیکه توانایی خرید دستگاهها آکبند با قیمتهای گزاف را ندارند پس خرید دستگاه کپی استوک با همان کیفیت ولی قیمت بسیار ملایمتر بهترین گزینه برای آنها می باشد. البته دستگاههایی که واقعا در ایران کار نکرده باشند و قطعاتی که اورجینال این دستگاهها نیست روی آن سوار نشده باشند.

ورود دستگاه های کارکرده و دست دوم کپی به کشورهای جهان سوم

در کشورهای دیگر به مدت یکسال دستگاه را اجاره می دهند و بعد از گذشت این مدت زمان هرچقدر با دستگاه کار کرده باشند مهم نیست، این دستگاهها از رده خارج می شوند و به کشورهای جهان سوم که کشور ما ایران هم جزو همین کشورهای جهان سوم است می فروشند.

قیمت دستگاه های کپی در حال حاضر به دلیل نوسان قیمت ها و متعادل نبودن قیمت ارز مشخص و ثابت نمی باشد ولی می توان گفت که دستگاههای فتوکپی که از آپشنهای کمتری، مانند پرینت سیاه و سفید، تعداد کپی در دقیقه، اسکنر برخوردار هستند مانند Canon MG2522 دستگاههای هستند که تقریبا فول آپشن می باشند و بالطبع گرانتر از دیگر دستگاه های کپی هستند مانند کونیکا مینولتا Bizhub Press C7000.

فتوکپی دست دوم و کارکرده

گفته شده که کمپانی خودروی بنز با چنان کیفیتی اتومبیلهای خود را ارائه می داد که حتی احتیاج به تعویض روغن و آب هم نبود، حتی کار به جایی داشت می رسید که کاپوتهای این ماشینها به حالت پلمپ داشت در می آمد که برای همیشه از دسترس خریداران این اتومبیل خارج شود. ولی چه رازی در این امر بود که با این همه رضایت مشتریان و فروش، این عمل ادامه نداشت.

شرکت خودرو سازی رولزرویس نیز همین روش را پیش گرفت ولی با این سیاست که برای قطعات خودروی تولیدی خود عمر مفید ۱۰۰ ساله و تعویض از روی اجبار را تعیین کرد. همین امر باعث چرخش کار بین تولید کننده و مصرف کننده بود و باعث ش داز هیچ سو هیچ کس، ضررنکند.

حال اگر به سراغ همین دستگاه های کپی برویم، این دستگاهها همان دستگاههاییست که تاریخ مصرف آن گذشته و اگر قرار برانگشت شمار بودن تعداد دفعات استفاده از این ماشینها باشند خیلی از آن می گذرد و کشورهایی که این دستگاهها را به عنوان رده خارج می نامند، در اصل منظورشان فروختن آنها به کشوری مانند ایران است!!!

دستگاه فتوکپی دست دوم برند ریکو

خوب است این را بدانید که دستگاه کپی ریکو در بین دیگر دستگاههای کپی ازاستقبال خوبی برخوردار است مخصوصا در کشور ما.

یکی از دلایل استقبال خریداران از این مدل دستگاه کپی:

  1. مقرون به صرفه بودن.
  2. و قیمت این دستگاه به نسبت مدل آکبند آن می باشد.

ریکو مدلهای مختلفی دارد:

  • شرکتی.
  • صنعتی.
  • و نیمه صنعتی.

که هرکدام کاربردهای مخصوص ومنحصر به خود را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید