بعضی از مدل های دستگاه کپی دارای قابلیت اسکن گرفتن هستند. این ویژگی سبب می شود که شما دیگر نیازی به خرید اسکنر به صورت مجزا نداشته باشید، بنابراین در مصرف هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد. اسکنر می تواند نسخه کاغذی را به یک فایل دیجیتالی تبدیل کند که این فایل را می توان به صورت الکتریکی ارسال کرد و همچنین آن را ویرایش کرد و به چاپ رسانید.

مراحل اسکن کردن اسناد با دستگاه کپی

جهت اسکن کردن با استفاده از این دستگاه باید در ابتدا دستگاه را به کامپیوتر وصل کنید و نرم افزار ها و درایور هایی که برای ادامه کار لازم است را نصب کنید.

برنامه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند اما نرم افزاری که به صورت built in در ویندوز وجود دارد، windows fax and scan است که به راحتی از منوی start قابل دسترسی است. این را برنامه را باز کنید.

بعد از باز کردن برنامه دکمه scan را کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات اسکن شوید و new scan را بفشارید و روی دکمه preview کلیک کنید تا دستگاه کار خود را آغاز کند. روی صفحه کامپیوتر خود شاهد نقطه چین هایی خواهید بود که منطقه اسکن را به شما نشان می دهد و می توانید با درگ کردن گوشه های آن محدوده ای که قصد گرفتن اسکن از آن را دارید، انتخاب کنید.

تنظیمات بیشتری که برای انجام این کار وجود دارد را در منوی بازشو profile شاهد خواهید بود. در این منو می توانید نوع اسکن را مشخص کنید. انتخاب گزینه photo بدین معناست که اسکن باید به صورت رنگی انجام شود و در صورت تمایل به اسکن سیاه و سفید باید گزینه document را برگزینید. اسکن کردن در حالت document سبب می شود که فایل نهایی حجم کم تری داشته باشد.

در منوی بازشو file type نیز با انتخاب گزینه tif می توانید شاهد اسکنی با کیفیت بالا تری باشید. همچنین برای تنظیم contrast و brightness نیز می توانید از گزینه هایی که برای آن قرار داده شده است، استفاده کنید.

پس از به پایان رسیدن انجام تمامی تنظیمات باید روی دکمه scan کلیک کنید. تصویر اسکن شده را باید ذخیره کنید و همچنین می توانید آن را به صورت ایمیل و فکس به شخص مورد نظر خود ارسال کنید.

تمیز کردن دستگاه و اسکن کردن مطلوب اسناد

اگر می خواهید اسکن هایی با کیفیت بالا داشته باشید باید همیشه دستگاه خود را تمیز کنید و هر گونه لکه و مواد چسبیده بر روی آن را از بین ببرید. در صورت تمیز کردن دستگاه، خروجی مطلوبی را شاهد نخواهید بود.

جهت تمیز کردن شیشه اسکنر باید درپوش آن را بردارید و توسط یک دستمال نمناک اقدام به تمیز کردن سطح کنید و توسط دستمال دیگر آن را به خوبی خشک کنید تا شاهد خروجی های با کیفیت باشید و همچنین عمر مفید دستگاه را بالا تر ببرید.

جهت خرید دستگاه کپی استوک با قابلیت اسکن گرفتن، با پارسا پرینت تماس بگیرید و سوالات خود را با کارشناسان مجرب ما مطرح کنید. همچنین می توانید در صفحه محصولات مربوطه، دستگاه های مختلف ما را مشاهده و از ویژگی های آن ها آگاهی یابید و برای تهیه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید