یکی از مشکلاتی که حین استفاده از دستگاه کپی ممکن است با آن مواجه شوید، کپی نگرفتن است. این مشکل ناشی از دلایلی مختلفی است که کاغذ بعد از وارد شدن به دستگاه، سفید خارج می شود بدون آن که هیچ گونه عکس و یا متنی روی آن چاپ شده باشد.

از آن جایی که این دستگاه ها از جمله موارد بسیار ضروری در بسیاری از ادرات، مدارس و شرکت ها هستند و وجود آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، هرگونه اشکال در انجام کپی گرفتن می تواند مشکلاتی را برای کارکنان و مشتریان ایجاد کند. بنابراین با پارسا پرینت همراه باشید تا با این دلایل آشنا شوید و به راه حل رفع آن ها آگاهی یابید.

چگونگی عملیات کپی گرفتن

این عملیات توسط نور انجام می شود، بدین معنی که هنگامی که اسناد را در داخل دستگاه قرار می دهید، باریکه نوری از شیشه ای که کاغذ روی آن قرار گرفته است، عبور می کند. پس از طی این مراحل، فایل اسکن می شود و به سمت کارتریج تونر و درام انتقال می یابد که در انتها نوشته یا عکس مورد نظر روی کاغذ دیگری که مد نظر داریم به چاپ می رسد.

دلایل با اختلال مواجه شدن عملیات کپی

  1. یکی از معمول ترین دلایل آن می تواند بهم خوردن تنظیمات دستگاه باشد که با تنظیمات مجدد مشکل به سادگی رفع خواهد شد.
  2. از دیگر دلایل رایج می توان به خالی بودن کارتریج اشاره کرد که از رنگ و پودر خالی شده است.
  3. مشکل دیگری که منجر به رخ دادن چنین موردی می شود، گیر کردن کاغذ داخل دستگاه است که در چنین شرایطی دستگاه قادر نیست که کاغذ را به داخل دستگاه برای انجام عملیات چاپ منتقل کند که در چنین شرایطی کپی یا پرینتی را مشاهده نخواهید کرد.
  4. مین برد از جمله مواردی است که نقش بسیار مهمی را در نحوه عملکرد قطعات دستگاه فتوکپی اعمال می کند. اگر این بخش دچار اختلال شود، بدون شک کل دستگاه را با مشکل مواجه می کند و شما قادر نخواهید بود که هیچ گونه کپی را توسط دستگاه انجام دهید.
  5. دیگر تجهیزات دستگاه مانند یونیت لیزر، اسکنر، درام، کاغذ کش و غیره از دیگر اجزایی هستند که به صورت مستقیم با انجام عملیات فتوکپی گرفتن در ارتباط هستند و هر گونه اختلال در آن ها کار را با مشکل مواجه می کند.

طریقه رفع مشکل کپی نگرفتن دستگاه

با توجه به مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، کپی نگرفتن دلایل مختلفی دارد، در نتیجه رفع هر یک از آن ها باید با روش های مختلفی انجام شود.

برای مثال مشکلاتی که از خالی بودن کارتریج ایجاد شده است، باید با شارژ مجدد آن رفع شود. اگر مشکل از مین برد، یونیت لیزر، کاغذ کش و یا دیگر قطعات سخت افزاری است، در این صورت باید قطعه مورد نظر تعمیر شود و یا در صورت نیاز تعویض گردد. در هر یک از این شرایط بهتر است که کار عیب یابی را به دست متخصص آن بسپارید.

جهت دریافت دستگاه کپی استوک و بهره مندی از شرایط بالای خدمات پس از فروش آن با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید