همانطور که در مقاله قبلی اشاره کردیم، هدف از این چند مقاله آخر ارائه اطلاعات جامع درباره دستگاه های فتوکپی و برندهای مختلف آنها است.

این مقاله درباره دستگاه های فتوکپی مارک ریکو، مدلهای آنها و ویژگیهای مختلف آنها می باشد. مارک ریکو اقدام به تولید دستگاه های سیاه و سفید و رنگی می کند که مدل سیاه و سفید آن در ایران بسیار رواج است و خرید و فروش می شود. برعکس مدل رنگی آن که اقبال زیادی در ایران نداشته است.

دستگاه های ریکو به صورت آنالوگ

سری اول دستگاه های وارداتی ریکو، دستگاه های رومیزی آنالوگ بودند که در آن زمان استفاده می شدند و خبری از دستگاه های دیجیتال امروزی نبود، به این ترتیب که چاپ برگ اول با برگ صدم یکسان نبود. برخلاف سری های دیجیتال که فقط یکبار اسکن می کنند، در حافظه ذخیره می کنند و به تعداد از آن کپی می گیرند، در مدلهای آنالوگ برای هر بار چاپ نیاز به یکبار اسکن وجود داشت.

دستگاه های فتوکپی ریکو به صورت دیجیتالی

بعد از آن مدلهای دیجیتال ارائه شد که سری های رومیزی آنها بسیار مورد استقبال واقع شد و دستگاه رومیزی ریکو ۵۵۱۶ و ۵۵۲۰ و ۱۸۰ از مدلهای بسیار پرفروش بوده است خصوصا در اداره جات دولتی و مدارس و بانکها. این سری دستگاه ها دارای برد اسکنر و پرینتر هم بودند که آنها را تبدیل به یک فتوکپی سه کاره می کرد که هم سبک بودند و هم باکیفیت و مقاوم.

سری آفیشیو: معروف ترین مدل برند ریکو

معروف ترین مدلهای کپی ریکو در ایران سری آفیشیو می باشد که از دستگاه های با سرعت ۱۸ برگ در دقیقه تا ۷۵ برگ در دقیقه را شامل می شد. دستگاه هایی بسیار مقاوم و باکیفیت با قطعات ارازن، این مدل دستگاه ها را به مدل محبوب مصرف کنندگان تبدیل کرد خصوصا زمانی که دستگاه کپی استوک برند ریکو به تعداد بسیار بالا در بازار وارد گردید.

از معروف ترین مدلهای ریکو آفیشیو استوک که بسیار در دفاتر فنی استفاده می گردد، مدلهای آفیشیو ۷۰۰، آفیشیو ۱۰۷۵ و آفیشیو ۲۰۷۵ می باشد که مدل ۷۰۰ کمی قدیمی شده ولی مدلهای ۱۰۷۵ و ۲۰۷۵ همچنان مورد استفاده قرار می گیرد و بخاطر قطعات ارزان و سرعت بالای آنها، دستگاهی مطلوب برای دفاتر فنی است.

سری ام پی mp از فتوکپی ریکو

آخرین سری از دستگاه های وارد شده در بازار ایران از برند ریکو، دستگاه های سری ام پی می باشد که از لحاظ ظاهر تغییر کرده و از لحاظ کیفیت از مدلهای افیشیو باکیفیت تر است ولیکن از لحاظ قیمتی از مدلهای افیشیو گرانتر می باشد.

در دستگاه های کپی ریکو مدلهای سرعت بالا از اقبال بیشتری برخوردار بوده اند تا به اینجا و معمولا دستگاه های سرعت ۷۵ کپی در دقیقه آن فروش بهتری دارد. بنابراین لوازم این سری دستگاه ها هم بیشتر در بازار موجود است. معمولا برای چاپهای تکثیری مناسب ترین دستگاه از لحاظ قیمت و به صرفه بودن لوازم و قطعات دستگاه های ریکو خصوصا ۱۰۷۵، ۲۰۷۵ و ۷۵۰۰ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید