درام از جمله قطعات بسیار مهمی است که در یک دستگاه فتوکپی وجود دارد و می توان از آن به عنوان قلب این دستگاه یاد کرد. درام غلطکی فلزی است که توسط لایه ای از مواد که به نور حساس هستند، پوشانده شده است. خرابی و یا کثیف شدن این قطعه می تواند کیفیت چاپ نهایی را دچار اختلال کند.

چگونگی عملکرد درام

درام بیشتر در مدل های لیزری دستگاه های کپی وجود دارد. درام توسط لیزر شارژ می شود و پس از شارژ شدن تونر را حمل کرده و روی کاغذ می غلتاند. درام تمامی نوشته ها، عکس ها، تصاویر و به صورت کلی هر مطلبی که روی برگه اصلی وجود دارد را بر روی برگه کپی انتقال می دهد. اگر درام نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد، فرایند چاپ را با اختلال مواجه می کند و سبب می شود که شاهد خطوط نابهنجاری در برگه ها باشیم.

چگونگی تمیز کردن درام دستگاه کپی

به منظور تمیز کردن درام باید در ابتدا دستگاه را خاموش کنید و دستگاه را از پریز برق جدا کنید. دلیل خاموش کردن دستگاه این است که تمیز کردن درام در زمان روشن بودن به دستگاه شوک وارد می کند و منجر به آسیب به عملکرد دستگاه می شود.

درب دستگاه فتوکپی را باز کرده و درام را پیدا کنید. درام معمولا به تونر کارتریج متصل شده است. تونر کارتریج را نیز از دستگاه جدا کنید. نوار میلار یک نوار با تیغه پلاستیکی یا لاستیکی است که در داخل دستگاه قرار داد، با استفاده از آن می توانید سطح درام را تمیز کنید. با انجام این کار شما تونر اضافی را از سطح درام پاک می کنید.

پس از انجام تمامی کار های بالا می توانید درام را در جای خود قرار دهید، درب دستگاه را ببندید و آن را روشن کنید.

چگونگی تعویض درام دستگاه فتوکپی

در برخی مواقع تمیز کردن درام به تنهایی موثر واقع می شود و برای رفع کثیفی و خرابی که رخ داده است، باید اقدام به تعویض درام شود. برای انجام این کار باید در ابتدا یک درام نو و اورجینال را تهیه کنید.

اقداماتی که حین تعویض باید انجام شود این است که باید در ابتدا قفل محور درام جدا شود، مجموعه سیم های شارژ به صورت کامل باز شوند، داخل دستگاه به خوبی تمیز و گردگیری شده و گریس کاری دنده ها و قفل محور ها را انجام دهید و پس از آن درام نو جایگذاری شود.

جهت تهیه دستگاه کپی استوک با کیفیت و با بهترین قیمت با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد و مشاوره های لازم را به شما خواهند داد. ۰۲۱۶۶۶۴۲۵۸۷ – ۰۹۱۲۱۹۵۴۲۸۴

بیشتر بخوانید: انتقال دهنده تصاویر بر روی کاغذ: درام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید