در این مقاله ما می خواهیم شما را با این موضوع آشنا کنیم که چند بار میتوانید یک کارتریج را شارژ کنید ولی در ابتدا چیزی را که باید بدانید این است که اصلا شارژ کارتریج یعنی چه؟

شارژ کارتریج چیست؟

شارژ کارتریج زمانی صورت می گیرد که رنگ داخل مخزن تمام می شود و شما می توانید با ارسال آن مخزن به مرکزی آن را خریداری کرده اید دوباره رنگ داخل آن را پر کیند و یا به اصطلاح ان را دوباره شارژ کنید ولی نکته ی مهم در اینجا آن است که هیچ وقت نباید اجازه دهید که رنگها به طور کامل تمام شود چون امکان دارد این موضوع باعث شود که کارتریج دچار آسیب جدی شودو نکته ی دیگر این کار این است که هزینه هم برای شما به صرفه تر خواهد بود چون احتیجی به پر کردن کامل مخزن نیست.پس بهتر است این کار را قبل از اینکه جوهر کارتریج تمام شود انجام دهید

تعداد بار شارژ کارتریج

در مورد اینکه یک کارتریج را تا چند بار امکان این را دارید که شارژ کنید باید بگوییم که این موضوع بستگی به چندین چیز دارد که ما برای شما توضیح خواهیم داد.

اولین موضوعی را که شما باید مد نظر داشته باشید این است که شما تصمیم به شارژ چه نوع کارتیجی گرفته اید. اگر شما در این حرفه فعالیت دارید حتما این را به خوبی می دانید که کارتیج انواع مختلفی دارد و اگر این را نمیدانید حتما یا تصمیم به شروع این حرفه دارید یا تازه آن را شروع کرده اید که هرکدام از اینها باشد ما برای شما می گوییم تا در آینده بتوانید به راحتی کارتریج خود را شارژ کنید.

کاتریج ها چند نوع هستند. کارتریج فابریک، کارتریج چینی مرغوب، کارتریج طرح شارژ شده و کارتریجهای ایرانی. موضوع بعدی که مورد دوم در مورد شارژ کارتریج ها می باز حد توان انها وارد اشد این است که شما باید حتما این را بدانید که کارتریج تحت تاثیر اصحکاک قرار دادشته است یا خیر.شاید این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از اصطحکاک در مورد کارتریج چیست؟

کارتریج هایی که به آنها فشاری بیشتر از حد توان آنها وارد می شود در اصل اصطحکاک در انها بالا می باشد مثلا در اگر در کارتریجی تعداد برگ در ان حدود ۲۵۰۰ تعریف شده باشد و یک نفر این تعداد برگ را در طول زمان ۳ یا ۴ روز تمام کند و در مقابل کسی باشد که همین کارتریج را با همین تعداد برگ داشته باشد ولی تعداد برگ را در حدود ۱ماه تمام کند مثلا اصطحکاک این دو یکی نیست و بسیار متفاوت می باشد.

مورد بعدی که اصطحکاک کارتریج را بالا می برد و البته مهم هم می باشد این که شما از چه نوع کاغذی برای چاپ استفاده می کنید زیرا کاغذهایی که به اصطلاح نامرغوب می باشند باعث می شود که اصطحکاک کارتریج بالا رود و همینطور کاغذهایی که دارای منگنه نیز می باشند جدا از بالا بردن اصطحاکاک کارتریج به درام نیز آسیب وارد می کند.

در حال طبیعی و نرمال هر کارتریج چه ایرانی باشد و چه اورجینال حدود ۳ بار شارژ می شوند و از این ۳ بار اگر بیشتر شود حدود ۳۰ درصد از کیفیت قطعات کاسته می شود. اگر کارتریجی که شما انتخاب نموده اید جزو کارتریجهای فابریک و اورجینال یا ایرانی می باشد، آن هم به همین صورت است.

همچنین بخوانید: واژه نامه های کپی را بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید