شاید برایتان پیش آمده باشد که در محلی حضور پیدا کرده باشید که اطرافیانتان همکار هستند و شما از صحبتهای آنها هیچی متوجه نشوید. همانطور که همه به خوبی می دانند هر کاری برای خود تشکیل شده از یک سری واژه هایی که فقط مرتبط به همون شغل و حرفه می باشد و شاید اگر در آن محیط قرار بگیرید سردرگم باشید و هیچی متوجه نشوید. صنف ماشینهای اداری و چاپ نیز از این موضوع مستثنا نیست و دستگاهها و کاربران زبان مخصوص خودشان را در این کار دارند.

واژه نامه کپی

۱-شمارنده ی کپی:

عددی است که تعداد کاغذهای چاپ شده را روی دستگاه نشان می دهد و اگر می خواهید گاهی اوقات سری به آن بزنید بهتر است مستقیم زیر شیشه ی دستگاه را نگاه کنید تا آن را پیدا کنید.

۲- CPM :

منظور از این واژه سرعت تعداد کپی در دقیقه را مشخص می کند.مثلا در دستگاه های ۴ رنگ CPM آن پایین تر است.

۳- دستگاه کپی دسکتاپی:

منظور از این واژه همان دستگاههای کپی می باشد که روی میز قرار می گیرد و به نام دستگاه کپی رومیزی شناخته شده هستند.

۴- دوبلکس:

منظور از این واژه همان چاپ روی دو طرف کاغذ می باشد.یعنی دستگاه قابلیت چاپ روی هر دو طرف دستگاه را دارد.

۵-EDRH :

نام یک دستگاه کپی می باشد که قابلیت انجام ۳ کار را دارد کپی گرفتن بصورت دوطرفه، مدیریت کپی و مرتب کردن خروجی های دستگاه

۶ – بلید:

این واژه به آن معناست که سمت راست کاغذ بدون حاشیه باید پوشانده شود.

۷- مونوکروم:

این واژه به معنای همان سیاه و سفید است.

۸ – حالت ohc:

زمانی که از این واژه استفاده می شود همان زمانی است که امکان این به دستگاه داده شده است که روی متریال شفاف چاپ بزند که البته این عملیات بسیار کند تر از چاپ های معمولی است و این به ان خاطر است که فرصت مناسب برای ترکیب شدت تونر در متریالها و یا ورقه هایی که از جنس پلاستیک هستند و شفایت دارند، وجود داشته باشد.

۹- ریپ:

این همان زبان دستگاه می باشد که ارتباط بین فایلهای چاپی موجود در کامپیوتر و دستگاه چاپ را برقرار می کند. در اصل میتوان گفت که ریپ مترجم دستگاه می باشد که بتواند زبان فایل چاپی را متوجه شود.

۱۰: کپی دوبلکس بدون پشته :

این اصطلاح به ان معناست که دستگاه عکس سند اصلی را در حافظه نگه می دارد و به شما این امکان داده می شود که هر تعدادی که بخواهید سند بصورت دو طرفه چاپ کنید نام دیگر این واژه کپی دوبلکس بدون سینی نیز می باشد.

۱۱ – بازده :

این واژه به این معناست که شما می توانید متوجه شوید مواد مصرفی که در اختیار دارید چه اندازه از تعداد کپی را مدیریت می کند

واژه هایی که در بالا برایتان بصورت مختصر توضیح دادیم واژه های دایر در این صنف می باشد که شما می توانید هر زمان که قصد سفارش و یا خرید دستگاه داشتید با انها آشنا شوید البته این واژه ها تمام آنها نیست و ما تنها تعدادی را برای شما در نظر گرفتیم.

برای دیدن محصولات دستگاه چاپ روی تیشرت و دستگاه کپی استوک به صفحات محصولات ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید