پس از پیشرفت چشمگیر صنعت چاپ و گسترده تر شدن انواع آن این صنعت از چاپ های داخلی (indoor) به چاپ های خارجی (outdoor) ارتقا پیدا کرد به این شکل که نوع چاپ به گونه ای است که می تواند در محیط باز و در مجاورت هوا و باران و آفتاب مقاومت کرده و کیفیت آن کم نشود از این رو دستگاه های چاپ outdoor طراحی گردید که دستگاه چاپ بنر یکی از این دستگاه ها می باشند.

انواع دستگاه های بنر:

دستگاه های چاپ بنر براساس نوع حلال جوهر، عرض چاپ ، نوع هد دستگاه تقسیم بندی می شود که راجع به هرکدام توضیح مختصری ارائه می دهیم.

انواع دستگاه های بنر:

۱- دستگاه های بنر براساس حلال جوهر:

براین اساس دستگاه های بنر به دو نوع حلال سالونت و حلال آب تقسیم بندی می شوند که به دستگاه های برپایه ی حلال سالونت اصطلاحا دستگاه های چاپ سالونت و به مدلهای پایه ی آب دستگاه های اکوسالونت می گویند.

۲- دستگاه های بنر براساس عرض چاپ:

نحوه ی دیگر طبقه بندی دستگاه های بنر براساس عرض چاپ آنها می باشد که به عرض های ۱۶۰ سانتی متر، ۱۸۰ سانتی متر، ۲۵۰ سانتی متر، ۳۲۰ سانتی متر و ۵۰۰ سانتی متر تقسیم بندی می شود که اعداد اعلام شده عرض چاپ دستگاه را مشخص می کند.

۳- دستگاه های بنر براساس نوع هد دستگاه:

این طبقه بندی در دو گروه سالونت و اکوسالونت متفاوت است که در گروه سالونت به انواع هد زار۱۲۸، زار۳۸۲، کونیکا۵۱۲، سیکو۵۱۰، کونیکا ۱۰۲۴، کونیکا۵۱۲i طبقه بندی می گردد و در گروه دوم که دستگاه های اکوسالونت می باشد انواع هد اپسون۵۱۱۳، اپسون ۴۷۲۰، اپسون dx5، اپسونdx7 تقسیم بندی می گردد.

دستگاه های بنر براساس نوع هد دستگاه:

نحوه ی کار با دستگاه بنر و کاربردهای این دستگاه:

دستگاه بنر برای بنرهای تبلیغاتی و یا تسلیت و یا انتخاباتی کاربرد بالایی دارد و همینطور برای چاپ بر روی استیکر بابت تزئینات دیواری و یا تابلوهای عکس و همچنین برای چاپ روی برچسب بابت تزئین ماشین یا کاغذ دیواری و یا کاربردی که بسیار رایج می باشد یعنی تابلوی فروشگاه ها که به صورت فلکسی انجام می شود.

کارکردن با دستگاه بنر بسیار ساده می باشد و تخصص چندانی نمی خواهد زیرا دستگاه بنر یکدستگاه چاپ جوهرافشان بزرگ می باشد که روش چاپ مشابه است ولیکن در ابعاد بزرگ می باشد بنابراین مانند همان دستگاه های جوهرفشان نیاز به نگهداری دارد و اگر مدت زیادی از دستگاه استفاده نشود و هدها داخل سالونت نباشد و یا شلنگها شستشو داده نشده باشد خشک شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود بنابراین مهمترین موضوع در دستگاه های بنر نگهداری دستگاه و رسیدگی به هد و شلنگها و استفاده از جوهر و بنر با کیفیت می باشد همچنین استفاده از محافظ برق قوی که از نوسان برق و در نتیجه سوختن هدها جلوگیری کند.

شرکت پارساپرینت بزرگترین عرضه کننده دستگاه بنر دست دوم، تولید کننده دستگاه چاپ تیشرت، انواع دستگاه کپی استوک، ارائه کننده ماشینهای اداری و چاپ مانند دستگاه های برش شبرنگ یا همان کاترپلاتر و دستگاه های پرفراژ و خط تا و برش کاغذ و مونتاژ پلاترسابلیمیشن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید