چاپ مقوله ای بسیار گسترده و فراگیر است و انواع بسیار فراوانی دارد که هر نوع چاپ نیز طرفداران خود، لوازم، تجهیزات و کارشناسان خود را دارد به همین دلیل این فرآیند به یک صنعت تبدیل شده و طیف گسترده ای از انسان ها درگیر این صنعت عظیم می باشند.

یکی از انواع چاپ که موضوع اصلی بحث ما می باشد چاپ سابلیمیشن است که در این مقاله سعی می کنیم به ویژگی های این چاپ و تفاوت آن با دیگر چاپ ها بپردازیم. همچنین شما می توانید برای تهیه دستگاه چاپ روی تیشرت با ما تماس بگیرید.

چاپ سابلیمیشن چاپی با کیفیت

  1. نکته مهم و قابل توجه اولیه راجع به چاپ سابلیمیشن این است که این چاپ مناسب برای چاپ روی اجسام است و برخلاف اکثر انواع چاپ که بر روی انواع کاغذ صورت می گیرد این چاپ برای کاغذ نیست بلکه کاغذ نقش واسطه را برای این چاپ بازی می کند و مناسب اجسام است.
  2. مورد مهم دیگر این است که این چاپ برخلاف اکثر انواع چاپ که به صورت مستقیم بر روی بخش مورد نظر انجام می گیرد چاپ سابلیمیشن یک چاپ غیر مستقیم است که ابتدا بر روی کاغذ مخصوص انجام می شود و پس از آن توسط حرارت و فشار دستگاه پرس سابلیمیشن بر روی مدیای مورد نظر منتقل می شود که تبدیل به چاپ سابلیمیشن می شود.
  3. تفاوت دیگر این است که برخلاف دیگر چاپ هایی که بر روی اجسام انجام می شود، این چاپ پس از انتقال دیگر پاک نمی شود و بر اثر شستشو و تماس از بین نمی رود و شفافیت بالا و کیفیت بسیار خوبی ایجاد می کند.
  4. یکی دیگر از ویژگی ها این است که این چاپ برجسته نمی باشد و کیفیتی مانند چاپ دیجیتال دارد.
  5. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد چاپ سابلیمیشن این است که این چاپ بر خلاف اکثر انواع چاپ موجود در بازار نیاز به دو دستگاه جداگانه برای تکمیل فرآیند چاپ دارد که یک دستگاه وظیفه چاپ بر روی کاغذ و دستگاه دیگر وظیفه ی انتقال این چاپ از روی کاغذ به روی جسم مورد نظر را دارد که دستگاه اول را دستگاه چاپ سابلیمیشن و دومی را دستگاه پرس سابلیمیشن می نامند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید