با افزایش چند برابری قیمت دلار و در نتیجه بالارفتن تصاعدی قیمتها، خرید دستگاه های کپی و قطعات و مواد مصرفی آنها شامل هزینه چند برابری می شود. در نتیجه با توجه به این موضوع نگهداری درست این دستگاه در مدت زمان طولانی معادل قیمت خود دستگاه صرفه جویی مالی برای صاحب دستگاه دارد و در کوتاه مدت نیز هزینه های جانبی دستگاه داری را به حداقل می رساند. ضمن اینکه سلامت ماندن دستگاه باعث می شود کارها منظم انجام شود و مشتری های چاپی رضایتشان حاصل شود.

در این مقاله سعی بر این است که راهکارهایی بابت سالم نگه داشتن دستگاه های فتوکپی ارائه شود.

روش سلامت نگه داشتن دستگاه کپی

  1. یکی از مشکلات معمول، خاک گرفتگی سنسورهای دستگاه می باشد که باعث ایجاد ارور در دستگاه می گردد و مدام دستگاه کد می زند و دشمن این دستگاه ها گرد و خاک می باشد. بنابراین یا باید دستگاه را در محلی دور از گرد و خاک و مجاورت هوای آزاد قرار داد یا در صورتی که امکان ایجاد چنین شرایطی نبود استفاده از کاور برای دستگاه تا حد زیادی از این اتفاق جلوگیری می کند. همین ترفند ساده تا حد زیادی نیاز به سرویس های مکرر را در دستگاه کپی کم می کند و گیر کاغذ در دستگاه را کاهش می دهد.
  2. یکی دیگر از کارهایی که می تواند بسیار به سلامت کمک کند تمیز نگه داشتن کاغذ کش های کاغذ می باشد زیرا این لاستیک ها براثر تکرار برخورد با سطح کاغذ کثیف می شوند و باعث می شود یا کاغذ کثیف شود و یا قدرت کشیدن کاغذ به داخل دستگاه را نداشته باشد. بنابراین تمیز نگه داشتن غلطکهای کاغذ کش در کم شدن گیر کاغذ نقش اساسی دارد و روش آن بسیار راحت است صرفا استفاده از یک دستمال نمدار و یا یک دستمال آغشته به پاک کننده چند منظوره و چرخاندن غلطک کاغذ کش بر روی دستمال تا زمانی که سیاهی روی غلطک به روی دستمال منتقل شود.
  3. از دیگر کارهایی که نیاز به مهارت تکنسین ندارد و به راحتی توسط خود اپراتور قابل اجرا است ولیکن اثر زیادی در کیفیت چاپ دستگاه دارد، تمیز نگه داشتن شیشه اسکن و صفحه سفید رنگ روی آن است زیرا کوچکترین لک بر روی شیشه بر روی چاپ هم نمایان می شود. اگر دستگاه دارای ای دی اف باشد لکه بر روی صفحه سفید زیر ای دی اف نیز در کیفیت چاپ موثر است که می توان توسط یک شیشه پاک کن و روزنامه شیشه را به راحتی تمیز کرد.
  4. از دیگر کارهایی که می تواند به سلامت ماندن دستگاه های فتوکپی کمک کند استفاده از پمپ باد و باد گرفتن دستگاه است که گرد و خاک داخل دستگاه را از آن خارج می کند. البته برای این کار باید مواردی را رعایت کرد. اول اینکه انجام این کار در هر ۶ ماه یکبار کفایت می کند و نیاز به انجام مکرر آن نیست. دوم و مهمترین نکته اینکه قبل از باد گرفتن بایستی تانک تونر، دولوپر و مخزن تونر برگشتی و کلا هرجایی داخل دستگاه که تونر وجود دارد را خارج کرد، وگرنه با اولین باد گرفتن فاجعه ایجاد می شود و سوم اینکه به علت پخش شدن گرد و خاک زیاد، اینکار باید در یک فضای باز و به دور از عبور و مرور انجام شود تا ایجاد مزاحمت و مشکل نکند.

برای مشاهده انواع مختلف دستگاه کپی استوک با برند های مختلف، روی این لینک کلیک کرده و ویژگی های هر یک را به دقت مطالعه کنید. کیفیت محصولات ما بسیار بالاست و از قیمت های بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید