در نوروواک، کنتیکت شرکتی به نام زیراکس واقع شده است. دایره فعالیتش در خصوص اسناد کاغذی و شاخه های مربوط به آن می باشد.

اولین بار درسال ۱۲۸۵ خورشیدی – ۱۹۰۶ میلادی این شرکت با نام the Haloid Photographic Company شروع به فعالیت کرد. در سال ۱۹۲۷ میلادی یک فیزیکدان که فرآیند عکاسی روی فلز را توسط پودر خشک ابداع کرده بود، فرایند زیروگرافی را نیز اختراع کرد. البته چیزی که نظر افراد را به خود بیشتر جلب می کند گذشت زمانی است که برای تحقیق توسط چستر به طول انجامید تا اولین دستگاهش ساخته شود.

بنیان گذار شرکت زیراکس

بنیان گذار شرکت زیراکس شخصی است به نام سی ویلسون که تا زمان مرگش رئیس شرکت مدیره باقی ماند. وی بعد از پدرش مدیر شرکت شد. با امضای قرار دادی در سال ۱۳۲۵ شمسی – ۱۹۴۶ میلادی نام این شرکت را تجاری کرد.

کلمه Xerography ترکیب دو کلمه است که به زبان یونانی به معنای نوشتن خشک است. مدیر شرکت بعد از گرفتن این امتیاز نام خود را به هالوید زیراکس تغییر داد و نام شرکت را نیز در سال ۱۳۴۰ شمسی-۱۹۶۱ میلادی، زیراکس گذاشت.

طبق اختراعی که کارلسن انجام داده بود، دستگاهی دستی ساخته شد که به اسم فلت پلیت ۱۳۸۵ نام گرفت، ولی فوق العاده سرعت پایینی داشت و عملا استفاده چندانی برای کپی نمیشد از آن کرد. بعد از آن در سال ۱۳۳۴ شمسی – ۱۹۵۵ میلادی دستگاه پرینتر اتوماتیک که اولین دستگاه بود نیز اختراع شد و همین محصول یک دلیل برای تولید دستگاه ۱۸۲۴ که بسیار سبکتر و کوچکتر بود شد.

ظهور شرکت زیراکس

در سال ۱۳۳۸ شمسی-۱۹۵۹ میلادی کارلسن همراه با شخصی به نام هانس شروع به ساخت دستگاهی با نام ۹۱۴ که اولین دستگاه کپی کاغد بود، شدند که بعد از ساخت و ارائه این دستگاه زیراکس در دنیا به جایی رسید که در آمدش در سال مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیون دلار شد.

مسلما مدیر شرکت این را خوب می دانست که برای ارائه یک محصول با این مشخصات، باید تبلیغاتش هم به همین سادگی و به نوعی شناسنامه آن شود. پس تبلیغش این شد که حتی یک میمون هم با فشار دادن تنها یک دکمه می تواند کپی بگیرد و این تبلیغ خود روند صعود و جهش شرکت را سریعتر کرد، تا جایی که در آمد شرکت به بالای ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

انواع دستگاه های زیراکس

کارلسون فکرش تولید دستگاهی بود که هر فردی بتواند از آن برای روی میزش استفاده کند. پس دستگاه بعدی به نام ۸۱۳ در سال ۱۳۴۲شمسی-۱۹۶۳ میلادی معرفی شد. بعد از این دستگاه نمونه های دیگری با نام های ۴۲۰، ۷۲۰، ۳۳۰، ۶۶۰ و ۷۴۰ معرفی شدند و همچنان به عنوان دستگاه کپی سرعت بالایی نداشتند.

مسیری که شرکت زیراکس انتخاب کرده بود مسیر پیشرفت و ارتقاء و ارائه اولین ها بود. پس واضح بود که نقطه ضعفهای دستگاه را چیزی به طول نیانجامید که به نقطه قوت تبدیل کند. پس دستگاهی بعد از مدتی تحقیقات در سال ۱۳۴۵ شمسی-۱۹۶۶ میلادی به بازار معرفی شد با نام زیراکس ۲۴۰۰٫ جالب است این را بدانید که عددهای موجود در نام دستگاهها، تعداد کپی هایی است که در یک ساعت دستگاه می گیرد.

تا اینجا در مورد چگونگی تاسیس شرکت زیراکس و روند رشد و تکامل شرکت برای شما توضیحاتی دادیم. در مقالات بعدی حتما در مورد دیگر فعالیتهای شرکت زیراکس و پیوند آن با صنعت دیجیتال برای شما صحبت خواهیم کرد. با ما باشید.

دستگاه کپی استوک را از مراکز معتبر تهیه کنید. برای کسب اطلاعات از ویژگی دستگاه های پارسا پرینت به صفحه محصولات مراجعه کنید و برای خرید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید