امکان این وجود دارد که در چاپ و خروجی با دستگاه سابلیمیشن برایتان پیش آمده باشد که نتیجه ی کار آن طور که توقعتان می رود نیست و کیفیت بسیار پایینی را در خروجی تجربه کنید اگر از کیفیت جوهر و کاغذ مخصوصی که برای دستگاه استفاده می کنید اطمینان کامل دارید ایراد را در کاری به نام پروفایل سازی جویا شوید.

و اگر در این کسب و کار مشغول فعالیت هستید حتما آشنایی کامل با این واژه دارید و اگر هم نه نگران نباشید ما برای شما توضیحات کامل در این رابطه خواهیم داد.

پروفایل سازی چیست؟

پروفایل سازی عملی است که تمام اطلاعاتی ذخیره شده از جمله رنگ، میزان پاشش، تعداد پس و هر عملی که نتیجه ی آن چاپ دلخواهتان قرار است بشود به دستگاه داده می شود.به زبان ساده تر اگر بخواهیم برایتان توضیح دهیم فرض کنید نرم افزار شما که همان ریپ است و دستگاه چاپ شما دونفر هستند که زبان هم را نمی فهمند و نمی شناسند پروفایل سازی نقش یک مترجم را در اینجا ایفا می کند تا بتوانند عملیات چاپ را به درستی اجرا کنند.

حال اگر شما در دستگاه خود تا الان از جوهر خاصی استفاده می کردید و حال تصمیم به تغییر آن دارید حتما باید عملیات پروفایل سازی را مجددا انجام دهید تا نتیجه ی چاپ با خروجی با کیفیتی برایتان باشد.

قطعا این را می دانید که هد چیست و وظیفه آن چیست؟ ولی هد یک قطعه است و هوشیار نیست خود به تنهایی قادر به دانستن این نیست که برای چه طرحی و روی چه متریالی چقدر رنگ و با چه سرعتی رنگ بپاشد چیزی که باعث می شود هد به درستی کار خود را انجام دهد همان پروفایل سازی است که تمام این عملیات را برای آن دیکته می کند.

البته این را بدانید دستور اصلی را همان نرم افزار ریپ به آن یعنی پروفایل سازی می دهد. پروفایل سازی در دستگاه سابلیمیشن بسیار حساس است و کار راحتی نیست از این رو باید با کارشناسان مربوطه حتما تعامل داشته باشید.

چرا پرینتر فرمان نرم افزار ریپ را نمی شناسد؟

۱- همانطور که می دانید وظیفه ی انتقال ولتاژ به سر هد به عهده ی برد می باشد ولی میزان آن در هرزمان کاملا متفاوت است.

۲-غلظت رنگ های مختلف با مارک های مختلف کاملا متغیر است و مشخص نیست هر دفعه با هر ضربه قرار است چه مقدار رنگ از نازل خارج شود.

۳-همانطور که غلظت در برند های مختلف، متفاوت است پیکولیتر هر رنگ هم در برندهای مختلف، فرق می کند.

۴-پاششی که هد انجام می دهد، بی تاثیر از شرایط آب و هوا نمی باشد.

۵-در بالا گفتیم که غلظت رنگ در مارک های مختلف، متفاوت است جالب است بدانید در یک مارک مشخص نیز غلظت هر چهار رنگ با هم فرق دارد.

این چند مورد کوتاه ترین و مهمترین عواملی بود که نشان می داد به چه دلیل دستگاه احتیاج به پروفایل سازی دارد ولی اینکه شما چه زمانی لازم است شما عملیات پروفایل سازی را انجام دهید این را نیز ما به شما می گوییم.

زمان پروفایل سازی را بدانیم:

۱-هر زمان رنگ و کاغذ را تغییر می دهید.

۲-هر زمان که برای هر طرحی کاغذ و یا رنگ متفاوت استفاده می خواهید بکنید.

۳-از پروفایل هاس ساخته شده برای چیز های دیگر توسط شرکت ها به هیچ وجه استفاده نکنید.

۴-حتی اگر از یک مارک رنگ استفاده می کنید مخصوصا چینی هر دفعه پروفایل سازی انجام دهید چون خود آن شرکت زمانی مواد تشکیل دهنده را تغییر میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید