اگر مقاله قبل را خوانده باشید متوجه خواهید شد که ما در مورد ایراداتی که ممکن است در زمان چاپ به وجود بیاید صحبت کردیم که ۵ مورد است از قبیل:

  1. راه راه شدن عکس.
  2. وجود لکه های سیاه در گوشه کار.
  3. به وجود آمدن لکه های سیاه بعد از حرارت.
  4. شبیه نبودن رنگها به نمونه اصلی.
  5. کدر شدن کار.

تمام اینها مواردی بود که ما نام بردیم. (بیشتر بخوانید: مشکلات احتمالی در انجام چاپ سابلیمیشن)

مورد ۲ مورد از آنها که راه راه شدن عکس و وجود لکه های سیاه بود توضیح دادیم که در چه صورتی این اشکالات پدیدار می شود و با حفظ خونسردی چگونه مشکل را حل کنیم تا در زمان و هرینه صرفه جویی کرده باشیم.

حال به مشکلات بعدی می پردازیم.

دلیل به وجود آمدن لکه های سیاه بعد از حرارت چیست و چگونه برطرف شود؟

در دستگاه چاپ سابلیمیشن یک قطعه ای به شکل چرخدنده وجود دارد که به وسیله آن کاغذ به داخل دستگاه کشیده می شود. بدیهی است که بعد از گدشت زمان وقتی این چرخدنده ها به کاغذ رنگی برخورد می کنند آغشته به رنگ شوند. وقتی شما برای انجام کار بعدی اقدام می کنید بعد از اینکه کار از چرخدنده ها عبور کر همان رنگ روی کاغذ جدید می نشیند و زمانی خود را نشان می دهد که حرارت دیده باشد.

برای بر طرف کردن این مشکل کافی است که شما زمانی که قصد گرفتن چاپ جدید را دارید چند بار کاغذ سفید در پرینتر بگذارید تا تمام جوهررا به خودش بگیرد تا کار شما بدون ایراد شود.

دلیل شبیه نبودن رنگها به نمونه اصلی چیست؟

به صورت کلی اگر بخواهیم بگوییم رنگها در چاپ سابلیمیشن به دلیل جوهری که دارد تیره تر می باشد و پس از اینکه حرارت دید شفافیت خود را بازمی گرداند. ولی اگر شما به این نکته برخوردید که رنگ نمونه ای که چاپ گرفتید با نمونه اصلی هیچ شباهتی نداشت.

دو امکان میتواند وجود داشته باشد که باعث به وجود آمدن این مشکل شده است:

  • امکان دارد یکی از رنگهای شما در حال اتمام باشد یا تمام شده باشد. چون رنگها ترکیبی از ۳ رنگ اصلی و یا سفید و مشکی است، هرکدام از این ها نباشند بدیهی است که رنگی که ما میخواهیم ایجاد نشوند.
  • امکان دارد دچار هد گرفتگی شده باشید که ما در مورد هد گرفتگی دلایل بروز آن و اینکه چگونه از به وجود آمدن آن جلوگیری کنیم توضیح کامل دادیم.

دلیل کدر بودن و ایجاد لکه در عکس چیست؟

زمانی که شما به این مشکل برمی خورید بهتر است ابتدا هد خود را چک کنید. اگر مشکل هد نباشد خیلی راحت می توانید آن را با برعکس کردن کاغذ خود حل کنید. چون کاغذهایی که برای سابلیمیشن استفاده می شود برعکس کاغذهای معمولی فقط یک روی آنها قابل استفاده است. وقتی در پشت کاغذ پرینت گرفته شود مسلما کار شما کدر و تار می شود.

با توجه به مشکلاتی که در مقاله پیشین و همین مقاله توضیح دادیم، مشکل راه راه شدن عکس و فرق داشتن رنگ را میتوانید از داخل خود تنظیمات پرینتر HEAD CLEANING و NOZZLE CHECK را بزنید.

برای خرید دستگاه چاپ روی تیشرت با کیفیت و بهره مندی از خدمات پس از فروش با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید