در این مقاله قصد داریم شما را به معدود مشکلاتی که ممکن است این دستگاه شما را با آن مواجه کند آشنا کنیم.

زمانیکه شما از دستگاه چاپ می گیرید اگر نتیجه کار رضایت بخش بود می توان امید داشت که تمام مراحل را به درستی طی کردید و با رعیت اصول لازم، به نتیجه دلخواه خود که همان چاپ با کیفیت می باشد، دست پیدا کردید.

اما نکته مهم در اینجاست که اگر نتیجه رضایت بخش نبود چه اتفاقی می افتد؟ و اصلا کاری که درست چاپ نشده به چه اشکالی ممکن است نمایان شود و شما متوجه آن می شوید؟

کار چاپ شده مشکل دار شما به چند حالت نمایان می شود؟

  1. کار به صورت راه راه می باشد.
  2. در گوشه کاغذ شما با لکه های سیاه مواجه می شوید.
  3. بعد از اینکه کار شما حرارت دید نقاط سیاهی در آن به وجود می آید.
  4. رنگها هیچ شباهتی به نمونه ی اصلی کار ندارند.
  5. عکسها شفافیت ندارند و حالت کدر به خود می گیرد و لکه دار است.

این ۵مورد، مواردیست که شما با دیدن آن بهتر است خونسردی خود را حفظ کنید و دلیل به وجود آمدن آن را جویا شوید تا بتوانید به راحتی به رفع آن بپردازید.

زیرا زمانیکه شما اطلاعات کافی در ارتباط با چگونگی به وجود آمدن این تغییرات در کار چاپ شده خود داشته باشید باالطبع جدا از راحت حل کردن آن، زمان زیادی را از دست نخواهید داد.

مهمتر از آن ممکن است جلوی هزینه های اضافی را هم بگیرید چرا که متاسفانه هستند کسانیکه با بزرگ جلوه دادن مشکل شما، هزینه اضافی از شما طلب کرده و شما به خاطر آشنایی نداشتن با مشکل و چگونگی رفع آن، مجبور به پرداخت این مبللغ می شوید. ولی نگران نباشد ما شما را در حد لازم با این مشکلات آشنا می کنیم.

۱- راه راه شدن عکس:

پرینترهای سابلیمیشن جوهر افشان هستند یکی از بزرگترین مشکلات این پرینترها این است که اگر شما مدتی از آن استفاده نکنید به صورت راه راه و خط خط می شود. دلیل آن نازل گرفتگی است یعنی رنگها در نازل هد خشک می شود.

البته این را باید بدانید، همانظور که در مقاله های قبل گوشزد کردیم حتما رنگی که شما خریداری می فرمایید، باید رنگ مخصوص سابلیمیشن باشد. زیرا در غیر این صورت به هد شما لطمه وارد می شود و شما دچار ضرر اقتصادی خواهید شد.

برای جلوگیری از این امر، شما می توانید هرروز اگر هم کار چاپی ندارید، حدودا ۲ بار از دستگاه چاپ بگیرید که هم کیفیت کارتان را بالا می برید و هم اینکه مراقبت لازم را از هد دستگاه خود کرده اید.

۲- ایجاد شدن لکه های سیاه بر روی کاغذ:

یکی از مشکلاتی که معمولا افرادی که چاپ سابلیمیشن انجام می دهد همین است. یعنی آغشته شدن گوشه کاغذ به رنگ که دلیل خیلی مشخصی دارد، آن هم این است که در قسمتی که کاغذ در حرکت است و می چرخد یک زمانهایی رنگ می ریزد و همان رنگ باعث کثیف شدن کاغذ می شود.

شما بهتر است برای جلوگیری از این موضوع، خیلی آرام بدون اینکه به قطعه ای از دستگاه آسیب وارد کنید، با یک حوله نرم جاهایی که آغشته به رنگ شده را تمیز کنید.

و کار دیگری که می توانید انجام بدهید جاهایی از کاغذ که اطمینان دارید طرح چاپ شده روی آن نمی آید با قیچی برش بزنید و کوچک کنید در این صورت دیگر کاغذ شما به اندازه ای نیست که رنگ روی آن مالیده شود.

در مقاله های بعدی حتما در مورد ایرادات دیگر و نحوه برطرف کردن آن با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید

می توانید جهت دریافت دستگاه چاپ روی تیشرت به صفحه مربوط مراجعه کنید و با مشاهده مشخصات دستگاه ها، جهت سفارش دستگاه مد نظر خود با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید