همان طور که می دانید چاپ یک عملیات کاملا تخصصی است که هرچقدر در این زمینه تجربه و دانش بیشتری وجود داشته باشد و همچنین از تجهیزات چاپی با کیفیت تر و مناسب تری استفاده شود در نتیجه چاپ با کیفیت تر و مقبول تری حاصل می شود. این نتیجه حاصل عملیات های تخصصی است که تا حدودی راجع به آن صحبت می کنیم. یکی از کار های مهم در انجام چاپ داشتن دستگاه مناسب این کار است بنابراین ابتدا به موضوع تجهیزات اصلی چاپ سابلیمیشن می پردازیم.

دستگاه مناسب چاپ های کم عرض و عریض

اولین دستگاه مهم در این کار پرینتر چاپ است که در ایران بهترین مارک اپسون است که حتما باید دارای تانک تونر باشد، مدل های مختلفی در بازار موجود است ولیکن چند مدل برای چاپ سابلیمیشن در بازار معروف شده اند که شناسایی آن ها سخت نیست و در محصولات شرکت ما هم وجود دارد. نو و یا کارکرده بودن دستگاه به شرط سلامت هد پرینتر تفاوتی ندارد. این در مورد چاپ های کم عرض بود.

در مورد چاپ های عریض باید از دستگاه اکوسالونت استفاده شود که دارای هد اپسون هستند از آن جا که آکبند این دستگاه ها بسیار گران بوده، بنابراین معمولا از دستگاه های کارکرده استفاده می شود که بایستی دارای برد و بدنه و کریج سالم و از همه مهم تر هد بدون خط باشد تا چاپ مناسبی تحویل بدهد. لازم به ذکر است شرکت پارسا پرینت دارای انواع دستگاه های چاپ سابلیمیشن عریض کارکرده می باشد.

جوهر، کاغذ و پرس سابلیمیشن

  1. انتخاب جوهر مخصوص سابلیمیشن از جمله موارد بسیار مهم در هنگام چاپ است، خصوصا این که در انواع و اقسام مختلف وارد بازار می شود. در جوهر معمولا جوهر های کره ای و ایتالیایی بهتر است ولیکن در مورد جوهر های چینی می بایستی تست گردد تا کیفیت آن مشاهده گردد.
  2. همین امر درباره کاغذ سابلیمیشن هم صادق است که مدل کره ای آن ها به همراه چند مدل چینی کیفیت خوبی دارند.
  3. از موارد مهم دیگر در تجهیزات، دستگاه پرس سابلیمیشن است که در برند های مختلف در بازار وجود دارد که برندی بهتر است که خدمات دهی بهتری داشته باشد وگرنه در برندهای مختلف تفاوت زیادی در کیفیت دستگاه ها وجود ندارد.

برای افزایش کیفیت چاپ سابلیمیشن چه موارد دیگری تاثیر گذار هستند؟

بعد از تجهیزات مناسب که تاحدودی راجع به آن صحبت کردیم عامل دیگری که در چاپ سابلیمیشن تاثیر گذار است یکسری ریزه کاری هایی است که می تواند چاپ بهتری را تحویل دهد.

  • اولین مورد این که هر چقدر مدیای ما البته در صورتی که پارچه باشد از درصد پلی استر بالا تری تشکیل شده باشد چاپ حاصل با کیفیت تر خواهد بود.
  • مورد دیگر درباره پارچه، رنگ آن است که هرچه روشن تر باشد چاپ با کیفیت تر است.
  • در مورد دیگر مدیا نحوه کوتینگ شدن مدیا مورد مهمی است که هرچقدر این عملیات کوتینگ کامل تر و یک دست تر صورت گرفته باشد رنگ بهتر بر روی مدیا می نشیند و کیفیت بالاتری ایجاد می کند.
  • از دیگر موارد موثر در چاپ سابلیمیشن خودداری از قرار دادن مدیا های چاپ شده بر روی یک دیگر به صورت مستقیم و یا قرار دادن در معرض مستقیم نور خورشید به مدت چندین ماه است که در کاهش کیفیت چاپ حاصله موثر است.

برای تهیه دستگاه چاپ روی تیشرت با ما تماس بگیرید، ما آماده پاسخگویی و راهنمایی شما در این زمینه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید