همانطور که تمام افرادی که در این صنعت یعنی چاپ فعالیت دارند به خوبی می دانند که روش های متفاوتی برای چاپ روی پارچه وجود دارد ولی توضیحی که ما برای این مقاله داریم در مورد چاپ حرارتی روی پارچه می باشد که دارای مزیتهای زیادی می باشد که برای شما می گوییم.

مزیتهای چاپ پارچه به روش سابلیمیشن:

۱-اولین موردی که می توانیم در مورد آن برای شما توضیح دهیم آن است که دراین مدل چاپ دست شما برای چاپ زدن بسیار باز است.یعنی شما می توانید هر طرحی با هر تعداد رنگی که در آن وجود دارد با بهترین کیفیت روی پارچه به چاپ برسانید.

۲-یکی دیگر از مزایایی که می توان در مورد آن صحبت کرد این است که سایز این دستگاه بسیار کوچک می باشد به طوری که می توانید در یک اتاق به راحتی از آن برای پارچه هایتان چاپ بگیرید و به نسبت سایزی که دارد قیمت آن نیز بسیار مناسب می باشد.

۳-همانطور که می دانید شما برای ارائه ی هر محصولی در ابتدا مجبور می شوید که خود هزینه ای را متقبل شوید و در انتها بعد از تسویه با مشتری هزینه ای را که متقبل شده اید را برگردانید.

دستگاه سابلیمیشن این مزیت را دارد که قیمت تمام شده را که حاصل جوهر و کاغذ و مخارج کوچک دیگر می باشد را برای شما بسیار به صرفه می کند و در نهایت شما سود چشمگیری نصیبتان می شود و جالب است بدانید شما در مقابل کیفیت بالایی نیز خواهید داشت.

۴-یکی دیگر از مزیتهای این مدل چاپ این است که شما در کمتر از ۳ دقیقه صاحب چاپی بی نظیر خواهید شد که این موضوع از نظر مشتری بسیار چشمگیر است.

۵-این را بدانید که ماندگاری رنگهای سابلیمیشن به دلیل گرمای بسیار بالا و پخته شدن بسیار بالا می باشد و شما روی هر مدیایی که چاپ بزنید به هیچ عنوان طرح شما پاک نخواهد شد.

شرکت پارسا پرینت از بهترین ارائه دهندگان دستگاه چاپ روی تیشرت و دستگاه کپی استوک می باشد که دفتر فروش و همچنین نمایشگاهی برای محصولات در تهران دارد.

انواع چاپ پارچه:

چاپ قالبی:

این نمونه از چاپ بسیار قدیمی می باشد که در این روش روی قابلهای چوبی طرح مورد نظر را می تراشند سپس قسمتهایی که نتراشیده شده است یعنی برجسته را آغشته به رنگ می کنند که این رنگ ها روی پارچه های نمدی می باشند.

بعد از آغشته شدن رنگ قالب ها را روی پارچه های مورد نظر فشار می دهند تا طرح مورد نظر روی پارچه بیفتد.

البته این کار ایراداتی دارد مثلا در این نمونه طرح ها هیچ ظرافتی ندارند چون این قالبها با نیروی انسانی ساخته شده اند و مورد و اشکال دیگر آن این است که طرح ها توازن ندارند و متقارن نمیباشند که البته این موضوع آن را زیباتر میکند چون نشان دهنده ی دست ساز بودن قالب اصلی و طرح می باشد.

چاپ باتیک:

این نمونه از چاپ بسیار زیبا می باشد و بیشتر جنبه ی هنری دارد و در سطح بین المللی شناخته شده می باشد.

در این روش پارافین یا هر چیز دیگری را در قلم می ریزند بعد از طرح زدن پارافین ها به حالت جامد در می آید بعد از رنگ رزی قسمتهایی که طراحی شده رنگ نمیگیرند و با رنگ گرفتن قسمتهایی که موم اندود نشده اند طرح روی پارچه می افتد.

چاپ پارچه انواع دیگری دارد که در مقالات بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد ….

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید