ممکن است در جاهای مختلف نمونه ای از فرشهای زینتی زیبا را دیده باشید که دارای طرح های متفاوت، مانند قاب عکس می باشند. به طوریکه شما نمیتوانید تفاوت بین عکس و فرش را از فاصله دورتر تشخیص دهید. این مدل فرشها از طریق بافندگی چه صنعتی و چه سنتی تولید نمی شوند بلکه این یکی دیگر از روشهای چاپ سابلیمیشن (چاپ روی فرش) می باشد. این روش نیز مانند دیگر روشهای سابلیمیشن امروزه دارای بازار کار گسترده ای شده است و خریداران زیادی را به خود جذب کرده است زیرا میتوانند عکس خود یا عزیزانشان را به شکل یک تابلو فرش زیبا زینت دیوارهای منازلشان کنند. اگر شما به دنبال یک شغل پردرآمد هستید می توانید به چاپ سابلیمیشن روی فرش یا تابلو فرشهای سابلیمیشن نیز به عنوان یک گزینه فکر کنید.

البته اگر این کار در کنار دیگر مجموعه ی چاپ های سابلیمیشن نشان دهنده ی تننوع کاری شما باشد بسیار بهتر است زیرا گویای حرفه ای بودن شماست. در این مقاله ما به آموزش کامل چاپ روی فرش می پردازیم و شما می توانید از طریق این مقاله، مقدمه را برای شروع یک حرفه ی جدید آغاز کنید و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید.

انواع تابلو فرش:

تابلو فرش دستباف

تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش سابلیمیشن

در کلیه چاپهای سابلیمیشن یک روش کلی وجود دارد و همانطور که به آن واقف هستید انتخاب یک عکس با کیفیت و چاپ آن روی کاغذ مخصوص سابلیمیشن. سپس انتقال عکس روی مدیایی که به انتخاب شما یا خریدار است، این کار توسط یک پرس بزرگ انجام می شود که عملکرد آن مانند اتو می باشد.

فرش خام برای چاپ سابلیمیشن:

همانطور که برای انجام هرکدام از شاخه های سابلیمیشن در ابتدا احتیاج به نوع خام آن دارید، برای تابلو فرش سابلیمیشن نیز احتیاج به فرش خام دارید که مانند تیشرت، باید از جنس پلی استر باشد و به رنگ سفید. این فرشها دارای ابعاد متفاوتی هستند که به اندازه ای که مشتری سفارش می دهد و البته به اندازه ی سایز دستگاه و پرینتر شما نیز بستگی دارد.

اگر آشنایی زیادی با چاپ سابلیمیشن ندارید، دستگاه سابلیمیشن و انواع آن را ببینید.

مشاهده موارد استفاده دستگاه سابلیمیشن نیز ممکن است برایتان مفید باشد.

ابعاد فرش خام:

فرش خام در ۴ سایز موجود می باشد:

۲۰ در ۳۰ سانتی متر

۳۰ در ۴۰ سانتی متر

۶۰ در ۴۰ سانتی متر

۶۰ در ۸۰ سانتی متر

برای چاپ روی سایزهای ۲۰ در ۳۰ سانتی متر و ۳۰ در ۴۰ سانتی متر شما احتیاح به پرینتری که سایز A4 چاپ کند و دستگاه پرسی که کمتر از ۳۰ در ۴۰ باشد دارید. اما برای سایز های بزرگتر از این شما دیگر احتیاج به پلاتر پیدا می کنید و دستگاههای پرس حرارتی بزرگتر.

جنس فرشهای خام:

همینطور فرشهای خام از لحاظ جنس نیز به دو دسته تقسیم می شوند: اکرولیک یا ابریشمی و پلی استر که بهتر است بدانید که چاپ روی فرشهایی با جنس اکرولیک یا ابریشمی بسیار بهتر از پلی استر است زیرا جذب رنگ در ابریشمی بالاتر است. از دیگر مواردی که باعث چاپ بهتر در کار شما می باشد شانه ی بالاتر فرش است.هرچه تعداد شانه بالاتر باشد کیفیت کار شما نیز به نسبت بالاتر می رود. به طور مثال می توانیم بگوییم فرش ۱۰۰۰ شانه بسیار بهتر از فرش ۷۰۰ شانه است. یک راهنمایی برای شما عزیزانی که شروع به این کار کرده اید داریم و آن این است که اگر زمانی بین انتخاب دو مورد فرش ۱۲۰۰ شانه اکرولیک و ۱۰۰۰ شانه ی ابریشمی گیر کردید طبق تجربه ای که داریم بهتر است فرش ۱۰۰۰ شانه ی ابریشمی را انتخاب کنید که نتیجه بهتری از کار خود داشته باشید.

یک مورد مهم در مورد چاپ فرش:

در زمان چاپ روی فرش موردی را که بسیار باید مد نظر قرار دهیم این است که ابعد و اندازه ی طرح ما درست چاپ شود در غیر اینصورت نتیجه کار به این صورت می باشد که یا کار شما اینقدر بزرگ می شود که مقداری از طرح روی ریشه ها قرار می گیرد و یا اینقدر کوچک که سفیدی زمینه ی فرش مشخص می شود که این موضوع از زیبایی کار شما می کاهد.

دما و زمان چاپ برای تابلو فرشهای سابلیمیشن:

همانطور که خود می دانید هر مدیایی در چاپ دارای دما و زمان مشخصی می باشد فرش نیز به همین صورت است. دمایی که برای تابلو فرش در نظر کرفته شده ۱۹۰ و زمان آن ۵۰ تا ۶۰ ثانیه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید