یکی از قسمت های دستگاه های فتوکپی که زیاد دیده نمی شوند ولیکن نقش مهمی در دستگاه بازی می کنند، پودر سنگین یا دولوپر نام دارد که وظیفه ی خاصی در کپی ایفا می کند. در حقیقت خاصیت باردار شدن دارد و زمانی که باردار می شود بر روی سطح درام کپی که آن هم قابلیت باردار شدن دارد می نشیند و همراه خود تونر را حمل می کند و بر روی درام مینشاند و پس از این که خاصیت باردار بودن درام و دولوپر از بین رفت و توسط دستگاه بی بار شد دولوپر از سطح درام جدا می شود ولی تونر بر روی سطح درام باقی می ماند و زمانی که کاغذ کپی دور درام میچرخد این تونر بر روی کاغذ منتقل می شود و نقش مورد نظر را بر روی کاغذ منتقل می شود.

ویژگی های پودر سنگین چیست؟

از دیگر ویژگی های دولوپر دستگاه کپی استوک این است که مصرف نمی شود یعنی مانند تونر از حجم آن کم نمی شود بلکه خاصیت خود را از دست می دهد و این نشانه ی فاسد شدن پودر سنگین است و این زمان نیاز به تعویض دارد.

وقتی دولوپر خاصیت خود را از دست بدهد به درستی باردار نمی شود و قادر نیست تونر را به خوبی بر روی درام حمل کند در نتیجه چاپ کمرنگی خواهیم داشت. پس اگر چاپ یکدست کمرنگ دارید یکی از گزینه هایی که خیلی محتمل می باشد ایراد دولوپر است.

برخلاف تونر، پودر سنگین همیشه داخل کیسه های براق که عایق نور هستند بسته بندی می شوند و در بسته های یک کیلویی ارائه می شود.

قیمت پودر سنگین و نکته نگه داری از آن

دولوپر قیمتی به مراتب بیشتر از تونر دارد ولی حسن آن این است که بسیار دیر تر نیاز به تعویض دارد و انواع مدل های آن حداقل تا ۱۰۰.۰۰۰ برگ را چاپ می کند. اپراتورهای دستگاه بایستی هنگام باز کردن درام و یا جا به جایی دستگاه مراقب باشند که این پودر با اهمیت از آن به بیرون نریزد و مشکلی ایجاد نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید