همانطور که میدانید دستگاه های فتوکپی دارای مدلها و برندهای فراوانی در سرتاسر دنیا می باشد که هرکدام ویژگیهای مخصوص به خود را دارند.

ما سعی می کنیم در این چند مقاله بعدی برندهای معتبری که تولید کننده فتوکپی هستند و در کشور ما رایج می باشند را بررسی کنیم که اولین برند مورد نظر کونیکا مینولتا می باشد.

شرکت کونیکا مینولتا هم دستگاه های سیاه و سفید و هم رنگی تولید می کند ولیکن در کشور ما مدل رنگی این برند بسیار خوب جا افتاده و خرید و فروش زیادی دارد. بنابراین به بررسی دستگاه های کپی رنگی کونیکا مینولتا می پردازیم.

دلیل محبوبیت برند کونیکا مینولتا نسبت به برند کانن

از حدود ۲۰ سال قبل این دستگاه وارد ایران شد و به سرعت جایگزین دستگاه های رنگی مارک کانن گردید. زیرا مدلهای کونیکا مینولتا برعکس کانن که بسیار سنگین بودند و جابجایی آنها بسیار مشکل بود، دارای وزنی به مراتب کمتر و جابجایی راحت تری بود و همین عامل در جا افتادن دستگاه های کپی رنگی کونیکا مینولتا بسیار موثر بود.

کیفیت چاپ مدل های کونیکا مینولتا

در این مدل دستگاه ها از ۴ عدد درام مجزا که در این دستگاه بنام ایمیج معروف می باشد، استفاده شده است که هر ایمیج مسئول کنترل یک رنگ می باشد و کیفیت چاپ را افزایش می دهد.

سیستم چاپ در تمامی مدلهای رنگی کونیکا مینولتا چاپ لیزری است و با سیستم دیجیتال کار می کند. کیفیت چاپ در این دستگاه ها بسیار شفاف و واضح بوده و امکان چاپ بر روی کاغذهای گلاسه به راحتی وجود دارد.

نسل اول دستگاه های فتوکپی کونیکا مینولتا

از مدلهای قدیمی این برند می توان به مدلهای ۳۱۰۲، ۳۵۰ و ۴۵۰ اشاره کرد که دستگاه هایی سبک (البته به نسبت مدلهای کانن موجود در آن زمان) و با امکان جابجایی راحت بودند و کیفیت و سرعت بسیار خوبی هم داشتند. به راحتی به کامپیوتر متصل می شدند و امکان استفاده به عنوان کپی پرینتر و اسکنر را داشتند. بنابراین یک دستگاه چند کاره قدرتمند در اختیار داشتید.

نسل جدید و با کیفیت بالاتر فتوکپی کونیکا مینولتا

پس از این سه مدل که از آنها می توان بعنوان نسل اول دستگاه های رنگی کونیکا مینولتا در ایران نام برد، سری جدید این دستگاه ها با ظاهری بسیار متفاوت، شکیل تر و امکانات و کیفیت بالاتر ارائه شد.

این مدلها به نام های ۴۵۱، ۵۵۱، ۵۵۰، ۶۵۱ بودند که کمی از مدلهای قبلی بزرگتر هستند و مدت زمان گرم شدن آنها کمتر است. صفحه نمایشگر آنها تمام لمسی و رنگی بوده و کیفیتی بالاتر را ارائه می دهند. برای همین به سرعت جایگزین مدلهای قدیمی شدند.

نسل جدیدتر با امکانات روز کپی کونیکا مینولتا

بعد از مدلهای ذکر شده سری جدیدتری از این دستگاه ها با مدلهایی بنام ۴۵۲، ۵۵۲، ۶۵۲ وارد بازار شد که ایرادات موجود در سری ۱ در این مدلها برطرف شده بود و امکان نصب فلش و چاپ مستقیم بدون نیاز به کامپیوتر فراهم شده بود. در حال حاضر نیز این سری دستگاه ها در ایران بسیار رواج دارند و از مدلهای روز به حساب می آیند.

جدیدترین سری دستگاه های رنگی کونیکا مینولتای رنگی سری ۴ می باشد که با ظاهری متفاوت، جدیدترین مدل ارائه شده در بازار است که کیفیت چاپ در این سری دستگاه ها بسیار بالا رفته است.

با مراجعه به صفحه مربوط به دستگاه کپی استوک می توانید مدل مناسب خود را بیابید و پس از خواندن مشخصات آن ها، برای سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید