بازار امروز جهان و به تناسب آن ایران پر از انواع دستگاه های فتوکپی با قابلیت های مختلف و برند های متفاوت است که هرکدام ادعای این را دارند که بهترین برند بازار هستند و این تنوع، انتخاب را بسیار سخت می کند و مشتری را سردرگم میکند. می توان گفت هیچ مدل دستگاهی نسبت به مدل دیگر مزیت یا معایب خیلی زیادی ندارد بلکه شرایط مختلف باعث می شود که یک دستگاه برای خریدار بد و یا خوب شود.

ویژگی بهترین دستگاه های کپی برای خرید

  1. یکی از مهمترین مواردی که باید برای خرید دستگاه کپی درنظر گرفت خصوصا درمورد مدل های استوک اینست که حتما لوازم و قطعات و مواد مصرفی آن به مقدار کافی در بازار موجود باشد تا مشکلات ثانویه به جهت تامین قطعات بوجود نیاید.
  2. یکی دیگر از موارد با اهمیت وجود تکنسین مربوط به دستگاه در شهر شما می باشد تا جهت تعمیرات احتمالی مشکلی بوجود نیاید.
  3. از دیگر موارد مهم متناسب بودن بودجه خرید با میزان انتظاری است که شما از یک دستگاه فتوکپی دارید زیرا اگر بودجه بسیار زیاد باشد شما مدلی تهیه می کنید که برای کار شما خیلی کامل و بزرگ است و بالطبع هزینه های جانبی بیشتری نسبت به میزان کارکردی که شما دارید را به شما تحمیل می کند.
  4. حال اگر این بودجه خیلی کمتر باشد درنتیجه یا ناچار می شوید دستگاهی ضعیف تر نسبت به میزان کاری که دارید را تهیه کنید که کار شما به موقع و درست جمع نمی شود و همچنین استهلاک به شدت بالا می رود و یا مجبور به خرید یک دستگاه قدیمی تر و یا با کنتور بالا هستید که درنتیجه نیاز به تعمیرات ثانویه و همچنین هزینه های جانبی بسیار زیادی را ایجاد می کند.
  5. یکی دیگر از موارد مهم انتخاب کپی، تناسب کامل قابلیتها، سرعت و اندازه دستگاه با میزان کار مورد نظر شما می باشد زیرا دستگاه های کپی براساس میزان سرعت فتوکپی در دقیقه قیمت گذاری می شوند و بالطبع هرچقدر این سرعت بالاتر باشد قیمت بیشتر و اندازه بزرگتر و وزن آن سنگین تر می شود در نتیجه هزینه های آن بیشتر می باشد و جابجایی آن سخت تر بوده پس باید دستگاهی با سرعت متناسب با میزان چاپ روزانه ما تهیه شود نه بزرگتر و نه کوچکتر.
  6. مورد بعدی دستگاه کپی استوک یا آکبند است که اگر آکبند تهیه شود که دستگاه گارانتی دارد و کارنکرده است و تکلیف معلوم است ولی اگر قرار است استوک خریداری شود میتواند مدل ایران و یا اروپا باشد که قطعا ترجیح به نوع اروپا است زیرا جدیدتر، تمیزتر و کم کارکرد تر می باشد ولی اگر هم دستگاه ایران کارکرد تهیه می شود می بایست کاملا سالم باشد و از آن مهم تر از جایی تهیه شود که بتواند خدمات بعدی و تعمیرات احتمالی آینده را تامین کند درغیر این صورت خرید فتوکپی استوک ریسک بالایی دارد.
  7. در نهایت و مهمترین آنها خرید از محلی که مخصوص فروش دستگاه های کپی است و دارای اعتبار و سابقه کافی می باشد و دسترسی به تکنسین و قطعات دارند از مهمترین عوامل کلیدی در خرید این دستگاه ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید