همانطور که میدانید در پرینترهای جوهرافشان اعم از پرینترهای رومیزی، پلاترهای جوهرافشان و همچنین پرینتر و پلاترهای سابلیمیشن قلب دستگاه و آن قسمتی که بیشترین تاثیر را در کیفیت چاپ دارد هد دستگاه می باشد و سلامت آن و همچنین باز بودن نازل های آن در کیفیت چاپ اثر به سزایی دارد.

در این مقاله سعی میکنیم یک توضیحاتی راجع به هدهای پلاترهای سابلیمیشن ارائه بدهیم که موضوع اصلی این مقاله هد اپسون۴۷۲۰ می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و امتیازات فراوانی دارد که به آنها می پردازیم.

هدهای پلاترهای سابلیمیشن

انواع هد قابل استفاده در پلاترهای سابلیمیشن:

هدهای پلاتر سابلیمیشن به چهار مدل اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از: اپسون dx5، اپسونdx7، اپسون ۵۱۱۳ و اپسون ۴۷۲۰ می باشد.

که مدلهای ۵ و ۷ هدهای گرانتر و با سرعت چاپ پایین تری می باشد و همچنین هد اپسون ۵۱۱۳ نیز در بازار کمیاب است بنابراین هد اپسون۴۷۲۰ هد بسیار مناسبی برای کارهای چاپ سابلیمیشن با سرعت و کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب می باشد.

هد اپسون-پارساپرینت

مشخصات هد اپسون ۴۷۲۰:

هد اپسون ۴۷۲۰ که نام دیگر آن ۳۲۰۰ است شباهت زیادی به هد ۵۱۱۳ دارد با این مشخصات که این هد دارای ۸ خط نازل می باشد که در هر خط ۴۰۰ نازل ریز دارد که مجموعا تعداد نازل های هد را به ۳۲۰۰ می رساند و بهمین دلیل کیفیت فوق العاده ای از تصویر را تحویل کاربر می دهد.

عرض این هد ۳۰ درصد از هدهای دیگر بیشتر است که سرعت چاپ را در این هد به ۳۰ متر با ۳ پس چاپ در ساعت می رساند و از لحاظ قیمت هم از هد های dx5و dx7 ارزانتر است.

این هد در مقابل خوردگی توسط رنگ بسیار از هدهای مشابه مقاوم تر است و این مورد باعث افزایش طول عمر و بهبود کیفیت آن می شود.

هد اپسون۴۷۲۰ یک هد چند منظوره است که از آن می توان برای جوهرهایی که پایه آنها آب، روعن و یا حلال است استفاده کرد و این موضوع این هد را در دستگاه های چاپگر سابلیمیشن و اکوسالونت بسیار پرکاربرد میسازد.

عرض چاپ در این هد ۳۳٫۸ میلیمتر و کیفیت آن ۳۲۰۰ دی پی ای است و دارای تمیز کننده اتوماتیک سر هد میباشد و همچنین برای جوهرهای اکوسالونت، UV، سابلیمیشن قابل استفاده است و ساخت کشور ژاپن می باشد.

موارد مهم در استفاده از این هد اینست که دفعه ی اول استفاده ی هد بر روی دستگاه بایستی دکودر یا رمزگشای هد هم موجود باشد که این قیمت هد را برای دفعه ی اول بالاتر می برد ولی در دفعات بعدی استفاده ی هد ۴۷۲۰ دیگر بر روی همان دستگاه دیگر نیازی به رمزگشا نیست بنابراین قیمت هد بسیار مناسب تر میشود.

از موارد مهم دیگر اینکه به مشتریان عزیز توصیه میشود برای خریداری پلاترهای سابلیمیشن حتما از هدهای آکبند استفاده کنند تا هم از مدت زمان طول عمر هد مطمئن باشند هم در کوتاه مدت کیفیت چاپ آنها کاهش پیدا نکند.

شرکت پارساپرینت تولید کننده انواع پرس حرارتی سابلیمشن و همچنین مونتاژ پلاتر سابلیمیشن و همچنین فروش ماشینهای اداری مانند فتوکپی استوک، کاترپلاتر، بنر استوک، برش کاغذ و موارد مشابه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید