یکی از مشکلات اصلی کار با دستگاه فتوکپی گیر کردن کاغذ داخل دستگاه و خارج نشدن از آن است که ایرادی شایع می باشد و همیشه در دستگاه های کپی وجود دارد و قابلا از بین بردن نیست زیرا بسیاری از این گیر کردن ها مربوط به نوع کاغذ و برش آن است که ربطی به دستگاه ندارد ولیکن راه های وجود دارد که باغث کم شدن این ایراد می شود.

مهم ترین دلیل گیر کردن کاغذ چیست؟

یکی از مهم ترین دلایل گیر کاغذ کثیف بودن با کهنه بودن غلطک کاغذکش است که جنس آن لاستیکی است و به مرور زمان بر اثر برخورد زیاد با کاغذ یا کثیف می شود و یا کلا خاصیت خود را از دست می دهد و قادر به بلند کردن کاغذ از کاست نمی باشد.

یکی دیگر از دلایل گیر کاغذ موتور کاغذکش و یا کلاچ کاغذکش است که یا خوب عمل نمی کند و لاستیک کاغذکش را حرکت نمی دهد و یا کلا عمل نمی کند که باعث می شود کاغذکش بر روی کاغذ نشیند و نتواند آن را حرکت بدهد.

یکی از دلایل گیر کاغذ بسیار راحت قابل رفع است ولی اگر جدی گرفته نشود می تواند باعث گیر کاغذ زیادی شود و آن علت اینست که زمانی که کاغذ ها بر روی همدیگر باقی می ماند باردار شده و به یکدیگر می چسبند و زمان بالا آوردن کاغذ توسط کاغذکش دو برگ یا بیشتر جابجا می شود که باعث ارور می شود.

این موارد صرفا مربوط به خود قسمت کاغذکش بود دلایل گیر کاغذ می تواند در داخل دستگاه و بخش های دیگر هم باشد که در مقاله بعدی توضیحاتی در مورد آن ارائه خواهیم داد.

چگونه رفع گیر کاغذ کنیم؟

چند کار هست که اگر انجام شود گیر کاغذ در قسمت ابتدایی فتوکپی را که شامل جابجا نشدن کاغذ، چندتایی جابجا شدن و یا گیر در کاست می باشد را به حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

  1. استفاده از غلطک کاغذکش نو و تمیز.
  2. چک کردن موتور کاغذکش و پاک کردن کلاچ با اسپری خشک.
  3. استفاده از کاغذ مرغوب با برش دقیق و وزن ۸۰ گرم کامل.
  4. بر زدن کاغذ قبل از استفاده.

دستگاه کپی استوک باید به خوبی سرویس شود و سپس تحویل مشتری داده شود ما در پارسا پرینت تمامی این اقدامات اولیه لازم را انجام می دهیم و سپس دستگاه را به شما تحویل خواهیم داد بنابراین از کیفیت محصولات ما اطمینان خاطر کافی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید