چه دلیلی وجود دارد که دستگاه کپی با مشکل کپی نگرفتن مواجه شود؟

دستگاه کپی از جمله دستگاه هایی است که امروزه خیلی از مراکز برای پیش برد اهداف و کارهای خود و همین طور برای صرفه جویی در وقت و زمان و همین طور هزینه ی خود از آن استفاده می کنند. همان طور که بارها در مقالات قبل گفتیم اگر به طور کلی بخواهیم عملکرد دستگاه کپی را بگوییم قرار دادن کاغذ مصور بر روی شیشه دستگاه کپی و بعد از آن گذر کردن نور شدید از کاغذ و برخورد آن به تونر که نتیجه ی آن انعکاس عکس تصویر بر روی کاغذ می باشد. که تمام این مراحل احتیاج به هماهنگ بودن تمام قطعات دستگاه با هم می باشد که عملکرد کپی به درستی انجام شود.

یکی از مشکلاتی که خیلی افرادی را که با این شغل و حرفه سر و کار دارند را به خود درگیر کند کپی نگرفتن دستگاه کپی است. یعنی کاغذ به همان صورتی که در دستگاه قرار داده می شود به همان صورت از قسمت خروجی دستگاه خارج شود و هیچ اثری روی آن نباشد.

چون دستگاه کپی از اهمیت قابل توجهی در هر مرکزی برخوردار می باشد پس بروز اشکالات در آن شخص یا مجموعه را دچار مشکل می کند. این مشکل رایج راه حل هایی دارد.

سه دلیل عمده:

دلیل اول آن، می تواند این است که تنظیمات دستگاه به هر دلیلی به هم ریخته باشد. پس بهتر است ابتدا شما برای رفع این مشکل سراغ تنظیمات دستگاه رفته و آن را درست کنید.

مورد بعدی که ممکن است باعث بروز این مشکل شده باشد این است که ممکن است کارتریج شما خالی از تونر باشد که راه حل آن همان طور که می دانید شارژ کارتریج از طریق فروشگاه هایی است که سرویس کارتریج به شما می دهند.

مورد دیگری که خوب است به آن توجه کنید این است که امکان دارد کاغذ در دستگاه گیر کند و دستگاه کاغذ را داخل نکشد. مین برد یک قطعه ی مهم در دستگاه کپی می باشد که با درگیر کردن دیگر قطعات باعث عملکرد کپی در دستگاه می شود و اگر این قطعه به مشکل بخورد عملیات کپی روی آن انجام نمی شود.

کاغذ کش، درام، یونیت لیزر و ….از جمله قطعاتی هستند که امکان دارد در بروز این مشکل بی تاثیر نباشند.

چگونه مشکل را حل کنیم؟

زمانی هست که این مشکل با شارژ کارتریج یا کشیدن کاغذ از قسمت ورودی دستگاه یا برداشتن تکه های بزرگ از روی درام که از چاپ جلوگیری می کنند مشکل بر طرف شود ولی اگر زمانی بعد از بررسی های لازم به این نتیجه رسیدید که مشکل از تنظیمات و یا کارتریج نیست بهتر است با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنید که اگر لازم باشد به تعمیر قطعه ی مورد نظر پرداخته و یا آن را تعویض کنند.

چیزی که تمام خریداران دستگاه کپی باید در نظر داشته باشند این است که بعد از خرید دستگاه حتما در نگهداری آن کوشا باشند و حتی الامکان هر چند وقت یک بار به سرویس کردن دستگاه خود توسط کارشناسان بپردازند، زیرا این دستگاه ها به دلیل عملکرد خاصی که دارند اگر در مراقبت از آنها تلاش نکنیم جدای از ضرر اقتصادی که باید متحمل شوید در طول زمانی که با آن ها نیز کار می کنید نتیجه دلچسبی برای شما نخواهند داشت.

 

اگر میخواهید یکی دیگر از رایج ترین مشکلات دستگاه کپی را بدانید به مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید