دستگاه کپی، جزو دستگاه هایی می باشد که در کلیه مجموعه های دولتی، خصوصی و مراکز و….یافت می شود و امروزه به گونه ای شده است که اگر در مجموعه ای دستگاه کپی آنها دچار مشکل شود برای مدتی مجموعه مجبور می شود برای ادامه ی فعالیت کار سختی انجام دهد پس باید چه کنیم؟

دراین زمان که ما احتیاج وافری به این دستگاه و زیر مجموعه های آن داریم چه بهتر که با قطعات این دستگاه و رفع مشکلات آنها اشنا شویم تا اگر زمانی به مشکل خوردیم بتوانیم خیلی سریع این مشکل را حل کنیم تا هم در زمان صرفه جویی کرده باشیم و هم در هزینه.

در اینجا می خواهیم برای شما که قصد خرید دستگاه کپی برای کسب و کار خود دارید و یا اینکه خریداری کرده اید قطعات دستگاه کپی را معرفی کنیم تا با آنها آشنا شوید.

بدنه دستگاه کپی:

اولین جایی که در دستگاه کپی ساخته می شود بدنه ی آن می باشد که با ظرافت و خیلی دقیق باید طراحی شود و در قسمت قالب زنی قالب آن زده می شود و بدنه ساخته می شود.

همچنین شما می توانید انواع محصولات پارسا پرینت را مشاهده کنید و با خواندن ویژگی و خصوصیت هر یک مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

صفحه کلید دستگاه:

از دیگر قسمتهای دستگاه که بسیار مورد توجه کاربران قرار می گیرد صفحه کلید دستگاه می باشد چرا که بسیاری از تنظیمات یعنی در کل همه ی تنظیمات دستگاه توسط این صفحه کلید ها انجام می شود این تنظیمات شامل شفافیت، نوع چاپ، اندازه ی کاغذ،تنظیم کردن غلظت جوهر و….می باشد جدا ازاین موضوع، صفحه کلیدها زیبایی خاصی به خود دستگاه نیز می دهد که باعث می شود کاربر میل بیشتری برای کارکردن با این دستگاه داشته باشد.

صفحه نمایش:

صفحه ی نمایش یا همان ال سی دی وظیفه ی نمایش تمام تنظیماتی را که در تیتر بالا در مورد آن توضیح دادیم را بر عهده دارد.

صفحه نمایش دستگاه یا همان LCD در دستگاه کپی های مختلف، متفاوت می باشد و بسیار بستگی به کارکرد خود دستگاه دارد.به طور مثال می توان گفت در دستگاه های رنگی و دستگاههای سیاه و سفید، صفحه نمایش تغییر میکند.دیگر عواملی که در مدل های صفحه نمایش تاثیرگذار است چند خطی بودن و سایز آن می باشد.

کاست دستگاه:

درورودی هر دستگاه کپی که جایگاهایی وجود دارد که وظیفه ی آن، جای دادن کاغذ می باشد که به آن کاست ورودی کاغذ گفته می شود.باید بدانید که این در جاهای دیگر دستگاه نیز امکان قرار دادن کاغذ وجود دارد که می تواند در سایزهای متفاوت باشد ولی این کار بصورت دستی انجام می شود و به آن MPگفته می شود.

کاغذ کش:

در تمام دستگاههای کپی قسمتی وجود دارد که وظیفه ی آن کشیدن کاغذ به داخل دستگاه می باشد که آن را با نام دیگری به اسم PICKUP می شناسند.

عملیات کشیدن کاغذ به داخل دستگاه توسط رول و چرخهایی از جنس پلاستیک انجام می شود.شاید برای شما این اتفاق افتاده باشد که کاغذ در دستگاه گیر کند و یا به حالت مچاله در بیاید یکی از دلایل آن می تواند همین کاغذ کش باشد.برای اطمینان از سالم بودن کاغذ کش حتما باید با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید.

در مقالات بعدی در مورد دیگر قطعات دستگاه کپی توضیحات کافی خواهیم داد .

با ما همراه باشید…..

برای دریافت اطلاعات در زمینه ی دستگاه کپی استوک و دستگاه چاپ روی تیشرت کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید